  • 1. Data: 2003-04-21 15:45:36
    Temat: Zmiana właściciela - działalność gospodarcza
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam serdecznie wszystkich

    Zaistnala niestety przykra dla mnie sytuacja, ale musze ja takze rozwiazac
    prawnie:

    przedstawie krociutko problem
    mama prowadzila dzialalnosc gospodarcza (mala 1 osobowa firma), firma byla
    zarejestrowana na nia, niestety zmarla i sytuacja sie bardzo skomplikowala:
    siostra nadal chce aby firma funkcjonowala, postanowilismy , ze prowadzic ja
    bedzie ona, czyli moja siostra
    i teraz mam mnostwo pytan, szukalem juz w necie, na stronach prawniczych,
    niestety jedynie co mam do czytania to teksty ustaw i rozporzadzen i innych
    dokumentow prawnych:
    - czy mozna przepisac dzialalnosc ot tak sobie na siostre, czy trzeba
    rozwiazac dzialalnosc gospodarcza i zalozyc nowa ?
    - w przypadku koniecznosci rozwiazania dzialalnosci co z kontami bankowymi ?
    sa blokowane i podlegaja tutaj normalnej procedurze spadkowej badz sadowej
    ?

    najlepiej to gdyby mozna bylo firme przepisac i dysponowac wszystkim tak jak
    mama, normalnie potrzebna jest zgoda wlasciciela itp, ale tutaj wlasciciel
    nie zyje, jak to rozwiazac ?

    jesli moglbym prosic o uzyskanie kierunku gdzie szukac, w jakich ustawach
    bylbym bardzo bardzo wdzieczny, nie oczekuje konkretnych odpowiedzi (chyba,
    ze jest ktos taki kto zna sie na tym), tylko podania mi kierunku szukania

    jeszcze raz z gory dziekuje, za wszelka forme pomocy

    pozdrawiam serdecznie

    Marcin

  • 2. Data: 2003-04-21 17:14:44
    Temat: Re: Zmiana właściciela - działalność gospodarcza
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > i teraz mam mnostwo pytan,

    A odpowiedz jest jedna. Nic sie nie da zrobic poza przejęciem spadku.

    mer

  • 3. Data: 2003-04-22 16:01:44
    Temat: Odp: Zmiana właściciela - działalność gospodarcza
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Marcin <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b813p1$7el$...@n...news.tpi.pl...

    Przykro mi z powodu Mamy...

    > - czy mozna przepisac dzialalnosc ot tak sobie na siostre, czy trzeba
    > rozwiazac dzialalnosc gospodarcza i zalozyc nowa ?

    Nic nie trzeba rozwiazywac, bowiem niczego nie ma. DG jest "dzialalnoscia"
    pewnego czlowieka i wraz z nim ustaje, mowiac kolokwialnie. Zadna
    kontynuacja nie wchodzi oczywiscie w gre. Siostra oczwyiscie moze
    poinformowac klientow o sytuacji iprowadzic _wlasna_ dzialalnosc dalej, ale
    to nie bedzie nastepstwo prawne w zadnej formie. Jesli dzialalnosc wiazala
    sie z istnieniem jakiego "przedsiebiorstwa" w znaczeniu przedmiotowym (art
    55.1 Kodeksu cywilnego ), to ono bedzie jako calosc podlegalo dziedziczeniu.

> [...]
    ?
    > sa blokowane i podlegaja tutaj normalnej procedurze spadkowej badz

    Szczerze mowiac nie wiem jakie sa bankowe procedury - zadzwon do banku, to
    Ci powiedza. Ale normalnie wchodza w sklad spadku oczwyscicie

> [...]
    jak
    > mama, normalnie potrzebna jest zgoda wlasciciela itp, ale tutaj wlasciciel

    Firmy nie mozna przepisac bo jej nie ma. Sa pewne majatkowe skladniki
    nalezace uprzednio do mamy, teraz wchodzace w sklad masy spadkowej.

> [...]
    (chyba,
    > ze jest ktos taki kto zna sie na tym), tylko podania mi kierunku szukania

    Kodeks cywilny ( ksiega spadki ), ustawa prawo o dzialalnosci gospodarczej.
    Ale juz odpowiedzi Ci udzielono - jest spadek i tyle.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-04-22 21:19:57
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam ponownie