  • Data: 2003-05-10 11:39:31
    Temat: Zmiana umowy wynajmu.
    Od: "Krzysztof" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam szanownych grupowiczów.

    Parę lat temu kupiłem garażmurowany w zespole garaży, który został
    wybudowany całkowicie ze środków sprzedającego mi ten garaż. Garaż ten stoi
    na gruncie którym zarządzała pewna spółdzielnia, a wlaściciel samego gruntu
    nie jest ustalony.

    Punkt umowy dzierżawy umowy brzmiał następująco:
    Wydzierżawiający oddaje Dzierżawcy w dzierżawę nieruchomość będącą w
    administracji [nazwa wydzierżawiającego] położoną w [miejsce] geodezyjnie
    oznaczoną na mapie nr [nr] obręb [obręb] jako część działki nr [nr] o
    powierzchni 18 m2.
    Zmienił się administrator, który przysłał mi nową umowę, w której punkt
    dotyczący przedmiotu dzierżawy brzmi następująco:
    Wydzierżawiający oddaje w najem część nieruchomości będącej w jego władaniu
    wg zapisów rejestru gruntów ewidencji miasta [miasto] polożonej w [miejsce]
    geodezyjnie oznaczonej na mapie obręb [obręb] jako część działki nr [nr] o
    powierzchni 30 m2 zabudowanej garażem 18m2.

    Z tego wynika, że muszę płacić czynsz za dodatkowe 12 m2. Z rozmowy z
    przedstawicielem administratora dowiedziałem się że chcą dodać mi kawałek
    miejsca przed garażem. Garaże są zbudowane w dwóch ciągach pomiędzy którymi
    jest 10 m miejsca manewrowego pozwalającego na wjazd do garaży, więc chyba
    to ten kawałek. Czy oznacza to, że do garażu administrator może mi dodać w
    każdej chwili coś, za co będę musiał płacić dodatkowe pieniadze i jest to
    zgodne z obowiązującym prawem? Chcę również dodać że nie ma różnych stawek
    czynszu za grunt pod garażem i za grunt, który mi dodano. Czy istnieje jakaś
    wykładnia prawna która określa np. górną granicę czynszu za np. grunt pod
    garażem i za grunt wykorzystany na drogę manewrową pozwalającą na wjazd do
    garażu?

    Bardzo dziękuję z góry za wszelkie porady.
    Krzysztof