  • 1. Data: 2005-12-21 01:39:15
    Temat: Zmiana stanowiska pracy
    Od: " Krzysztof" <b...@g...pl>

    Witam,
    Po wieloletniej pracy na pewnym stanowisku /w umowie jest konkretnie napisane
    na jakie stanowisko pracy się przyjmuje/ przeniesiono mnie na inne. Jak dlugo
    musze na nim pracować? Słyszałem że do 3 miesięcy pracodawca może przenieść
    mnie na każde stanowisko, po tym jednak czasie musi mnie z powrotem dac na
    poprzednie miejsce. Chyba ze wyraze zgode i wtedy moze mnie przeniesc, ale
    wtedy i tak powinien dac mi podwyżke!?!?

    A co wtedy gdy nie wyraze zgody na zmianę stanowiska a pracodawca dalej się
    będzie upierał przy tym aby mnie tam nie zostawić? I wcale tu nie chodzi o
    zaniedbywanie obowiązków z mojej strony /chodzi poprostu o jakies
    reorganizacje/.
    Czy dobrze wnioskuje że albo po 3 miesiącach musze wrócić z powrotem albo
    stanowisko pracy musi być zlikwidowane?
    Zadam więc kolejne pytanie. Jakie są konsekwencje dla pracownika związane z
    likwidacją stanowiska pracy?

    Dodam iż nie dostałem żadnego polecenia na pismie. Czy z tego wynika że
    formalnie dalej pracuje na poprzednim stanowisku? Czy to jest zgodne z prawem?

    Dziękuje za wszelkie komentarze.
    Serdecznie pozdrawiam.
    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-12-21 01:50:22
    Od: " Krzysztof" <b...@g...pl>

    Jeszcze o jednym zapomniałem.
    Na umowie która podpisywałem jest napisane że przyjmuje się na takie to a
    takie stanowisko i to wszystko. Gdzie znajdę dokładny zakres moich obowiązków
    i wykonywanych czynności? Czy także to powinno być opisane w regulaminie
    pracy?

    Pozdrawiam.
    Krzysztof

  • 3. Data: 2005-12-21 15:07:42
    Temat: Re: Zmiana stanowiska pracy
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik " Krzysztof" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poprzednie miejsce. Chyba ze wyraze zgode i wtedy moze mnie przeniesc, ale
    > wtedy i tak powinien dac mi podwyżke!?!?

    Pracodawca moze bez koniecznosci wypowiadania warunkow pracy polecic
    pracownikowi wykonywanie innej pracy (jesli zachodza uzasadnione potrzeby)
    na okres nie dluzszy niz 3 m-ce w roku (mowa tu o roku kalendarzowym, wiec w
    skrajnym przypadku takie oddelegowanie do innej pracy moze trwac bez przewy
    przez 6 m-cy)

> [...]
    > będzie upierał przy tym aby mnie tam nie zostawić? I wcale tu nie chodzi o
    > zaniedbywanie obowiązków z mojej strony /chodzi poprostu o jakies

    Potraktuje to jako odmowe wykonania polecenia sluzbowego i moze skonczyc sie
    zwolnieniem dyscyplinarnym.

    > Czy dobrze wnioskuje że albo po 3 miesiącach musze wrócić z powrotem albo
    > stanowisko pracy musi być zlikwidowane?

    Po uplywie tych 3 m-cy masz prawo odmowic dalszego swiadczenia pracy na
    innym niz umowione stanowisku.

    Jesli to zmiany organizacyjne sa przyczyna takiego przesuniecia, a
    pracodawca zamierza trwale przeniesc cie na inne stanowisko, to niezaleznie
    od uprawnienia do czasowego oddelegowania do innej pracy, moze trwale i
    jednostronnie dokonac wypowiedzenia zmieniajacego w zakresie zajmowanego
    stanowiska. Zmiana taka wymaga pisemnego oswiadczenie i wejdzie w zycie po
    uplywie okresu wypowiedzenie, chyba ze do polowy tego okresu odmowisz
    przyjecia nowych warunkow. Wtedy umowa rozwiaze sie z uplywem okresu
    wypowiedzenia.

    > Zadam więc kolejne pytanie. Jakie są konsekwencje dla pracownika związane
    > likwidacją stanowiska pracy?

    Najczescie zwolnienie.

    > Dodam iż nie dostałem żadnego polecenia na pismie. Czy z tego wynika że
    > formalnie dalej pracuje na poprzednim stanowisku? Czy to jest zgodne z
    > prawem?

    Czasowe oddelegowanie do innej pracy nie wymaga formy pisemnej. Wiec
    polecenie jest wiazace a formalnie zajmujesz to samo stanowisko , tylko
    wykonujesz inna prace. Natomiast ewentualne wypowiedzenie zmieniajace bedzie
    wymagalo formy pisemnej.

    Dan

  • 4. Data: 2005-12-21 22:47:01
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > obowiązków
    > i wykonywanych czynności? Czy także to powinno być opisane w regulaminie

    Najczesciej okreslaja to zakresy czynnosci. Przyjmuje sie , ze jesli w
    umowie nie okreslono zakresu czynnosci, a okreslono samo stanowisko, to
    pracodawca moze jednostronnie (bez zgody pracownika) okreslic zakres
    czynnosci jaki zwyczajowo zwiazany jest z danego rodzaju stanowiskiem. Na
    zobowiazanie pracownika do wykonywania czynnosci nie zwiazanych ze
    stanowiskiem potrzebna jest zgoda pracownika. Wniosek z tego taki, ze
    pracodawca nie ma obowiazku uzgadniac z Toba szczegolowego zakresu czynnosci
    jesli obowiazki pracownicze wiaza sie w zwykly sposob z zajmowanym
    stanowiskiem . Nie musi tez okreslac zakresow czynnosci w innych aktach
    wewnatrzzakladowych. Oczywiscie okreslenie pisemnego zakresu czynnosci lezy
    w interesie pracodawcy, chociazby ze wzgledu na ulatwienie w ewentualnym
    dochodzeniu odpowiedzialnosci za szkode wyrzadzona przez pracownika.

    Dan.