  • 1. Data: 2002-02-08 10:30:22
    Temat: Zmiana nazwiska
    Od: <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    pomóżcie proszę. Chcę zmienić nazwisko dziecku, obecnie nosi nazwisko ojca z
    którym nie ma żadnego kontaktu od 3 lat i zapewne mieć nie będzie. Prawa
    rodzicielskie niestety nie zostały odebrane. Chciałabym zmienić nazwisko na
    swoje, jak to załatwić i czy powinnam się przygotować na serię rozpraw sądowych
    czy po prostu można to załatwić w USC?
    Z góry dzięki za pomoc
    Dian

  • 2. Data: 2002-02-08 10:47:54
    Temat: Re: Zmiana nazwiska
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    na
    > swoje, jak to załatwić i czy powinnam się przygotować na serię rozpraw

    Organem właściwym jest starosta, do którego składa się wniosek, jednak do
    zmiany nazwiska małoletniego potrzebna jest zgoda obu rodziców małoletniego,
    chyba że któreś z nich nie żyje, nie ma pełnej zdolności do czynności
    pranych lub został pozbawiony władzy rodzicielskiej. W przypadku braku
    zgody - można się zwrócić do sądu opiekuńczego o rozstrzygnięcie. (art. 5
    ustawy o zmianie imion i nazwisk, Dz. U. z 1963 Nr 59 poz. 328).

    Marcin.