  • 1. Data: 2009-07-09 17:00:23
    Temat: Zlamanie sadowego zakazu prowadzenia pojazdow
    Od: kruszyzna <k...@o...pl>

    Witam,

    Wiem, ze zlamanie sadowego zakazu prowadzenia pojazdowto to
    przestepstwo 244 kk. zagrozone kara pozbawienia wolnosci do lat 3. Czy
    sad rozpatrujac sprawe, bierze pod uwage za co zakaz zostal nalozony,
    a w szczegolnosci czy na niekorzysc oskarzonego dziala, ze zakaz jest
    sankcja za popelnienie przestepstwa z art. 178a § 1 K.k. ? Czy sad
    wezmie pod uwage fakt, iz sadzony byl juz karany za przestepstwo z
    art. 178a § 1 K.k. jak tez mial w przeszlosci kare w postaci zakazu
    sadowego prowadzenia pojazdow, czy nie ma to zadnego znaczenia?
    Prosilbym jednak o informacje jakie kary wymierzaja sady w praktyce za
    takie przestepstwo.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-09 17:17:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

[...]

    =================================

    sad ma dowolna ocene dowodow, sytuacji oraz przedstawionych argumentow. Moze
    je podzielic albo nie. Moze uznac je za znaczace albo za nieznaczace.

    Icek

  • 3. Data: 2009-07-09 17:24:52
    Od: kruszyzna <k...@o...pl>

    > sad ma dowolna ocene dowodow, sytuacji oraz przedstawionych argumentow. Moze
    > je podzielic albo nie. Moze uznac je za znaczace albo za nieznaczace.

    Mysle, ze wyzej opisana sytuacja jest typowa, wiekszosc przestepcow z
    244 kk. to osoby karane z art. 178a § 1 K.k. czesto w przeszlosci
    wielokrotnie. Chodzi mi bardziej o praktyke sadowa, bowiem nie znam
    innych takich przypadkow. Czy sady czesta wymierzaja w takich
    przypadkach kare bezwzglednego pozbawienia wolnosci i juz pytajac
    konkretnie czy odwolywanie sie od kary w zawieszeniu jest celowe czy
    to minimum na co mogl liczyc oskarzony?

  • 4. Data: 2009-07-09 17:55:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kruszyzna pisze:

    > Czy sady czesta wymierzaja w takich
    > przypadkach kare bezwzglednego pozbawienia wolnosci i juz pytajac
    > konkretnie czy odwolywanie sie od kary w zawieszeniu jest celowe czy
    > to minimum na co mogl liczyc oskarzony?

    Poprzednią karę ci odwieszą.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-07-09 20:50:26
    Od: kruszyzna <k...@o...pl>

    > Poprzednią karę ci odwieszą.

    Nie zrozumielismy sie, pewnie to moja wina, byc moze opis byl nie
    precyzyjny. Za jazde w stanie nietrzezwym sad, biorac pod uwage
    okolicznosci wymierzyl jedynie kare grzywny i zakazu prowadzenia
    pojazdow na okres 12 miesiecy, chociaz byla to recydywa... Pan jechal
    trzezwy, zostal zlapany przez patrol drogowki, teraz odpowiada przed
    sadem z art. 244 kk. (nie chodzi o mnie), o odwieszeniu kary
    pozbawienia wolnosci nie moze byc mowy, gdyz takiej nie bylo. Jesli
    ktos ma doswiadczenie w prowadzeniu takich spraw prosze powiedziec
    jaka jest praktyka sadow w orzekaniu w podobnych sprawach, ja nie mam
    absolutnie zadnego doswiadczenia i dlatego prosze o ponoc. Warto sie
    odwolywac od wyroku w zawieszeniu? A moze praktyka jest taka, ze wyrok
    w zawieszeniu to najlagodniejsza kara na jaka skazany moze liczyc?

  • 6. Data: 2009-07-09 21:18:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "kruszyzna" <k...@o...pl> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    Sad przy orzekaniu nie bada, za co byl orzeczony zakaz. Zakaz, to zakaz.
    Znaczenie, ze zakaz byl orzeczony za przestepstwo z art. 178a kk moze miec
    tylko wówczas, gdy jadacy z zakazem sadowym jednoczesnie jechalby z znowu
    pod wplywem alkoholu i popelnil ponownie przestepstwo.

    W praktyce przewaznie te kary bywaja orzekane w zawieszeniu, aczkolwiek
    poblazliwosc sadu ma swoje granice. Znam osoby, które odsiaduja wyroki za
    jazde po pijanemu. Z reguly sad wówczas orzeka laczna kare -2-3 lata
    pozbawienia wolnosci. Ale tu mowa o kilku kolejnych zlapaniach za
    kierownica pod wplywem alkoholu.

  • 7. Data: 2009-07-10 13:05:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > za jazde po pijanemu. Z reguly sad wówczas orzeka laczna kare -2-3 lata
    > pozbawienia wolnosci. Ale tu mowa o kilku kolejnych zlapaniach za

    Z drugiej strony są i sytuacje, kiedy pijany zbiegł z miejsca zdarzenia,
    którego skutkiem był pożar "trafionego" fiacika i o mało co zgon 5 ludzi
    (tak były "tylko" poważne obrażenia), a dostał tylko mandat 200zł i
    żadnego zakazu kierowania pojazdami.

    Dobry adwokat, który wie, co mówić i jak dojść do kieszeni sędziego - i
    voila.

    Zdaje się, że większość tych drani w togach należałoby solidnie rozliczyć.

  • 8. Data: 2009-07-10 20:40:46
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dobry adwokat, który wie, co mówić i jak dojść do kieszeni sędziego - i
    > voila.
    >
    > Zdaje się, że większość tych drani w togach należałoby solidnie rozliczyć.

    tylko jak miala byc jakas kontrola tego co sedziowie robia to zaraz jest
    raban jak to mozna sedziego niezawislego rozliczac

    a wystarczy sprawdzac ile wyrokow konczy sie uwzgledniona apelacja czy
    kasacja

    Icek

  • 9. Data: 2009-07-10 22:57:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > tylko jak miala byc jakas kontrola tego co sedziowie robia to zaraz jest
    > raban jak to mozna sedziego niezawislego rozliczac

    Niektórzy mogli by być i zawiśli ;->

    A poważniej - z epoką świętych krów należałoby skończyć. Co to za
    porządki, żeby sędzia nie mógł zostać ukarany za choćby drobne
    wykroczenia typu zaśmiecanie chodników.

    > a wystarczy sprawdzac ile wyrokow konczy sie uwzgledniona apelacja czy
    > kasacja

    Weź mnie nie rozweselaj - ci od apelacji nie są lepsi (sam w
    uzasadnieniu odrzucenia apelacji przeczytałem, że jedna osoba może
    jednocześnie przebywać w dwóch różnych miejscach - i to był
    najdrobniejszy "pikuś" z tego, co tam było).

    A o kasacji ni nic mi nie mów - koszta są celowo ustawione tak wysoko,
    żeby przeciętnej ofierze sądów nie chciało się pchać w nie dalej, bo
    taniej jest ponieść niesłuszną karę czy darować bandziorowi.