  • 1. Data: 2003-01-29 20:30:34
    Temat: Zezwolenie na budowę
    Od: "Hubert Suder" <h...@p...onet.pl>

    Jakie są warunki dostania pozwolenia na budowę domu wg. własnego projektu;
    ile to kosztuje, i jak trudno jest dostać?

    Pozdrawiam
    Hubert

  • 2. Data: 2003-01-29 20:57:02
    Temat: Re: Zezwolenie na budowę
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hubert Suder" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jakie są warunki dostania pozwolenia na budowę domu wg. własnego projektu;
    > ile to kosztuje, i jak trudno jest dostać?
    > Pozdrawiam
    > Hubert

    Jak mam rozumieć określenie "własnego"
    - zrobiłeś projekt nie mając uprawnień
    - chcesz zlecić wykonanie projektu architektowi,
    w oparciu o całkowicie Twoją koncepcję

    Joker

  • 3. Data: 2003-01-29 20:59:13
    Od: "Hubert Suder" <h...@p...onet.pl>

    > Jak mam rozumieć określenie "własnego"
    > - zrobiłeś projekt nie mając uprawnień
    > - chcesz zlecić wykonanie projektu architektowi,
    > w oparciu o całkowicie Twoją koncepcję

    To drugie :)
    Oczywiście nie chodzi mi o projekt - dokument nielegalny, tylko zatwierdzony
    przez architekta, ale wg. całkowicie mojego pomysłu.
    Pozdrawiam
    Hubert

  • 4. Data: 2003-01-29 21:59:19
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

> [...]
    zatwierdzony
    > przez architekta, ale wg. całkowicie mojego pomysłu.

    Architekci z "górnej półki" nie lubią firmować cudzych pomysłów
    z dwóch powodów:
    - ambicja zawodowa
    - brak pewności, że nie jest to projekt innego architekta
    lekko "przypudrowany" (naruszenie praw autorskich).
    Poszukaj kogoś "na głodzie" i negocjuj warunki. Cena jest
    uzależniona od śmiałości koncepcji i rozmachu, ponieważ
    ujawnia Twoje możliwości finansowe ;-))
    Poza tym, nie wszystko co wymyśliłeś musi dać się
    zrealizować w sensie technicznym lub w świetle wydanych
    dla tej działki warunków zabudowy. Architekt szybko
    zweryfikuje Twój projekt, wskazując ewentualne "zagrożenia".

    Pozdrawiam, Joker

  • 5. Data: 2003-01-30 09:27:12
    Temat: Re: Zezwolenie na budow
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Joker" <_...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    wiadomości

    > zatwierdzony
    >
    > Architekci z "górnej półki" nie lubią firmować cudzych pomysłów

    Eee tam.

    A po comu "gorma polka"..
    Jesli pomysl jest ciekawy to nie ma problemu.
    Idzie sie do biura projektowego i proponuje,
    by zaproponowali co maja w "typowce" takiego,
    by mozna bylo zaadaptowac tak, jak "na koncepcji".
    Jak nie maja - pyta sie, czy mogliby cos takiego zrobic - i juz.

    Jak projekt jest ciekawy - to zrobia i jest tanio.

    No ale jescze trzeba miec (aby wybudowac)
    "warunki zabudowy" czyli WTZiZT.
    Jak juz beda "warunki" latwiej bedzie stwierdzic,
    czy "dany dom" je spelnia.

    Boguslaw