  • 1. Data: 2003-01-17 12:17:10
    Temat: Zastrzeganie znaku towarowego
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Czy ktoś się może orientuje jak wygląda procedura zgłaszania znaku
    towarowego w Urzędzie Patentowym ?
    Można to zrobić osobiście, czy rzecznicy patentowi mają monopol ?

    BTW - można gdzieś w sieci znaleźć listę klas towarowych ?

    pozd.Pix

  • 2. Data: 2003-01-20 23:03:37
    Temat: Re: Zastrzeganie znaku towarowego
    Od: Jan Galazka <J...@w...pl>

    > Czy ktoś się może orientuje jak wygląda procedura zgłaszania znaku
    > towarowego w Urzędzie Patentowym ?
    > Można to zrobić osobiście, czy rzecznicy patentowi mają monopol ?
    Mozna samemu, ale nie polecam. Mozna poza tym znalezc taniego rzecznika
    patentowego, ktory przeprowadzi po meantrach zglaszania znaku. A trwa to i
    trwa...
    JG

  • 3. Data: 2003-01-20 23:32:09
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Mozna samemu, ale nie polecam.

    A czemu ? Masz jakieś złe doświadczenia ?
    Oglądałem sobie formularz zgłoszeniowy - na pierwszy rzut oka sprawia
    wrażenie dosyć przystępnego, choć muszę przyznać, że do kilku pól mam
    trochę wątpliwości.

    > Mozna poza tym znalezc taniego rzecznika
    > patentowego, ktory przeprowadzi po meantrach zglaszania znaku. A trwa to i
    > trwa...

    Na razie na żadnego taniego niestety nie trafiłem.
    Urząd kasuje 450zł, a cenę podawano mi _wielokrotnie_ wyższą, tak jakby
    z jednego klienta (czyli mnie) chcieli się wszyscy utrzymać.

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2003-01-21 21:21:52
    Od: Jan Galazka <J...@w...pl>

    > A czemu ? Masz jakieś złe doświadczenia ?
    Powiedzmy, ze stopien skomplikowania sprawy byl chyba za duzy jak na mala
    glowe prawnika. A mowiac powaznie, trzeba przygotowac iles tam sztuk wzoru,
    potem zglosci, ale rowniez prowadzic cale postepowanie. Nie mialem na to
    czasu, a spolke bylo stac na pelnomocnika w pelni profesjonalnego (liczyl
    sie rowniez czas).

    > Na razie na żadnego taniego niestety nie trafiłem.
    > Urząd kasuje 450zł, a cenę podawano mi _wielokrotnie_ wyższą, tak jakby
    > z jednego klienta (czyli mnie) chcieli się wszyscy utrzymać.
    Tyle kosztuje wniosek. Moj rzecznik (zastrzegam, ze czas temu) wzial w
    sumie jakies 1.500,- zl LACZNIE z oplata za wniosek. Placilismy w 2 ratach
    o ile pamietam, na poczatku za wniosek i polowe wynagrodzenia, potem reszte
    wynagrodzenia po zarejestrowaniu. Nie wiem, jak to jest w Wawie, ale w
    Poznaniu bezproblemowo mozna sie z rzecznikami targowac (podobnie z
    notariuszami zreszta). A to, ze kazdy interes ma byc interesem zycia, to
    niestety coraz czestsze :o(
    Pozdrawiam
    JG