  • 1. Data: 2006-06-26 04:17:48
    Temat: Zasilek dla bezreobotnych po liwkidacji firmy
    Od: "nexus6" <v...@W...gazeta.pl>

    Mam takie pytanko, rok temu przyslugiwal mi zasilek dla bezrobotnych, z
    ktorego skorzystalem, nastepnie po uplywie pol roku przstalem sie stawiac
    w "posredniaku" co skutkowalo wyrejestrowaniem mnie jako bezrobotny. W miedzy
    czasie zalozylem firme. Jest to nowa firma wiec place tez mniejsze stawki zus.
    Tak sie teraz zastanawim, co by sie stalo gdybym zamknal firme po polrocznym
    okresie, czy znowu by mi przyslugiwal zasilek w pelnym wymiarze? Placac
    obecnie okolo 280 pln do zus, po pol roku teoretcznie moglbym dostawac przez
    kolejne pol roku zasilek w wysokosci prawie 450 pln. Czy to jest wogole
    mozliwe?

  • 2. Data: 2006-06-26 06:57:28
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 26 Jun 2006 04:17:48 +0000 (UTC), nexus6 napisał(a):

> [...]
    > kolejne pol roku zasilek w wysokosci prawie 450 pln. Czy to jest wogole

    Nie. Z dwóch powodów.
    Po pierwsze - żeby dostać zasiłek trzeba przepracować 365 dni w ciągu
    ostatnich 18 miesięcy.

    Po drugie zasiłek przysługuje osobie, która opłacała składki na
    ubezpieczenia społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności lub
    współpracy, przy czym podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i
    Fundusz Pracy stanowiła kwota wynosząca co najmniej minimalne wynagrodzenie
    za pracę. W Twoim przypadku składki były niższe.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl