eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZależy mi na uczestniczeniu w rozprawie jako obserwator. Jak? › Zależy mi na uczestniczeniu w rozprawie jako obserwator. Jak?
    From: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zależy mi na uczestniczeniu w rozprawie jako obserwator. Jak?
    Date: Tue, 8 May 2007 19:54:52 +0200

    Mam następujący problem: prawdopodobnie w najbliższym czasie odbędzie się
    rozprawa pracownika banku w sprawie oszustw. Oskarżona już siedzi w
    areszcie. Jestem jednym z poszkodowanych poszkodowanych w sprawie, lecz nikt
    mnie nie zgłaszał na świadka, przez co nie będę informowany o terminach
    rozpraw. Chciałbym śledzić rozprawę jako obserwator. Problem w tym, że
    wogóle nie wiem, jak się za to zabrać. Znam tylko nazwisko oskarżonej i
    oczywiście czego sprawa dotyczy.

    - czy sądy mają swoje wokandy np. w internecie? gdzie są wyświatlane listy
    spraw z odpowiednim wyprzedzeniem?
    - jak zdobyć sygnaturę sprawy i termin pierwszej rozprawy?
    - czy jeśli sąd nie utajni sprawy (nie znam prawidłowej nazwy), to czy mam
    prawo przebywać na sali sądowej w trakcie rozprawy?
    - skąd wiadomo, że rozprawa jest jawna?

    Dziękuję,
    Lukasz