  • 1. Data: 2007-09-18 11:32:06
    Temat: Zakup w dobrej wierze - problem z uzyskaniem dokumentów dla zwierząt
    Od: p...@y...co.uk

    Witam!

    Mam następujący problem. Kupiłem żółwie w 2005 i 2006 (czyli po
    wejsciu Polski do unii Europejskiej). Zwierzęta znajdują sie na
    załączniku a Konwencji Waszyngtońskiej - czyli ze bez specjalnego
    pozwolenia nie mogą być przedmiotem obrotu handlowego. Żółwie kupiłem
    od legalnego sprzedawcy -jedynego zresztą w Polsce importera żółwi
    greckich w RP. Otrzymałem na nie dokumenty (jak sie później okazało
    niekompletne) - bez zwolnienia z zakazu obrotu. Dokonałem rejestracji
    zwierząt u starosty (zgodnie z przepisami) i wówczas organ starosty
    nie dopatrzył sie braku stosownych dokumentow. Dodam ze zakupu
    dokonałem w dobrej wierze (w sklepie specjalistycznym) - niestety nie
    sprawdzając uprzednio stanu prawnego - kupowałem żółwie w prezencie
    dla dzieci.

    Niestety pojawił sie problem - rok temu wyemigrowałem do Wielkiej
    Brytanii i teraz postanowiłem sprowadzić żółwie do siebie. Wystąpiłem
    wiec o stosowne dokumenty - w moim przypadku Świadectwo Własności
    Prywatnej. Niestety Minister Środowiska odmawia wydania takowego
    twierdząc ze dokumenty przeze mnie posiadane sa niewystarczające.
    Wymagane przy sprzedaży w sklepie było zwolnienie z zakazu handlu - o
    które to powinien wystąpić sprzedający. Ponieważ tego nie zrobił to
    grozi mi w tej chwili:
    1. Przypadek zwierząt
    2. Sprawa karna - jednakowoż z powodu braku umyślności ministerstwo
    uznało ze być może nie skierują sprawy do prokuratora

    Ciekawostka jest taka ze sprzedawcy nic sie nie dzieje - cały czas
    handluje jak handlował.

    Nie chce mówić jak sprawie przeżywają dzieci które są strasznie zżyte
    z żółwiami.

    Czy można coś na to poradzić - jak będzie trzeba to mogę przesłać
    kopie korespondencji z MS.

    Pozdrawiam Piotrek