    From: "MB.news" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakup gospodarstwa z licytacji - kilka pytań
    Date: Tue, 26 May 2009 13:09:20 +0200

    Dowiedziałem się o niewielkim gospodarstwie rolnym które jest wystawione
    do licytacji. Jestem rolnikiem i nie wiem jakie są tutaj ukryte pułapki:
    Oto tekst zamieszczony pod ogłoszeniem:

    Przystępujący do licytacji zobowiązany jest złożyć rękojmię w
    gotówce w wysokości 10% ceny oszacowania nieruchomości najpóźniej
    do chwili otwarcia licytacji. Rękojmia może być również złożona
    w książeczce oszczędnościowej zaopatrzonej w upoważnienie
    właściciela książeczki do wypłaty całego wkładu stosownie do
    prawomocnego postanowienia sądu o utracie rękojmi albo w inny
    wskazany przez komornika sposób.
    Nieruchomość można oglądać przez okres 7 dni poprzedzających
    licytację, operat szacunkowy tej nieruchomości znajduje się do wglądu w
    kancelarii komornika, operat szacunkowy można przeglądać w godzinach
    urzędowania kancelarii od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 -
    15.30.Prawa osób trzecich nie będą przeszkodą do licytacji i
    przysądzenia własności na rzecz nabywcy bez zastrzeżeń, jeżeli osoby te
    przed rozpoczęciem licytacji nie złożą dowodu, iż wniosły powodztwo o
    zwolnienie nieruchomości lub przedmiotów razem z nią zajętych od
    egzekucji i uzyskały w tym zakresie orzeczenie wstrzymujące egzekucję.
    Użytkowanie , służebności i prawa dożywotnika, jeżeli nie są ujawnione
    w księdze wieczystej lub przez złożenie dokumentu do zbioru dokumentów
    i nie zostaną zgłoszone nejpóźniej na trzy dni przed rozpoczęciem
    licytacji, nie będą uwzględnione w dalszym toku egzekucji i wygasną z
    chwilą uprawomocnienia się postanowienia o przysądzeniu własności.

    Mam pytanie:
    Czy jeżeli nie wylicytuje to 10% rękojmii jest zwracane?
    Co znaczy że prawa osób trzecich nie będą przeszkodą?
    Czy są w tym tekscie jakieś inne haczyki?