  • Data: 2010-02-07 19:29:48
    Temat: Zakładowy fundusz socjalny w szkole - jak skontrolować
    Od: cinek2001 <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Jestem nauczycielem w szkole. Czy możecie mi poradzić, co można zrobić,
    aby mieć wgląd w rozporządzanie pieniędzmi z ZFŚS. W mojej placówce
    komisja socjalna jest na piśmie - nigdy nie odbywają się zebrania,
    pieniędzmi dysponują dwie osoby: dyrektor i księgowa (a sprawozdania -
    jeśli zachodzi taka potrzeba - podpisują pracownicy z łapanki, nawet nie
    członkowie komisji). To dyrektor i księgowa decydują komu, kiedy i na co
    przyznać pomoc materialną. W poprzednich latach były pieniądze na paczki
    dla dzieci, imprezy, wycieczki. W tym roku dołożono tylko część
    pieniędzy na wycieczkę. Na pytania dlaczego tak się dzieje - kiedyś
    starczało na wszystko, a teraz nie ma prawie na nic, zawsze słychać: nie
    ma pieniędzy, bo zostały przyznane pożyczki. Ale gdy chcemy wiedzieć kto
    konkretnie wziął pożyczki lub czy były jakieś zapomogi, to jesteśmy
    zbywani ustawą o ochronie danych. Myślimy, że część pieniędzy z ZFŚS
    jest rozdysponowywana niezgodne z prawem (np. kilka lat temu ówczesny
    dyrektor zaczął udzielać zapomóg z ZFŚS dla swoich kolegów i koleżanek -
    np. kilkaset złotych na poratowanie zdrowia za zwolnienie tygodniowe...
    ale szybko przestał być dyrektorem...). Jak my, nauczyciele, możemy
    skontrolować ZFŚS?

    Pozdrawiam

    PS. Dodatkowo - organem prowadzącym szkołę jest gmina, a wójt to dobry
    kolega dyrektora szkoły...