  • 1. Data: 2008-06-10 13:49:06
    Temat: Zakaz parkowania w garażach samochodów z instalacją gazową
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Od czterech lat posiadam mieszkanie z miejscem parkingowym, które to miejsce
    znajduje się w garażu podziemnym. Garaż jest wentylowany mechanicznie.
    Dziś Zarząd wspólnoty (bez głosowania) postanowił sobie że postawi znak
    zakazujący wjazdu samochodów z instalacją gazową (nie tylko LPG) do garażu
    podziemnego.
    Czy taki znak / zakaz jest ważny (skoro nie ma go w PoRD)?
    Jakie sankcje mogą grozić mi za nieprzestrzeganie zakazu?

    pzdr
    Piotr

  • 2. Data: 2008-06-10 14:39:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    P.H. napisał(a):

    > Czy taki znak / zakaz jest ważny (skoro nie ma go w PoRD)?
    > Jakie sankcje mogą grozić mi za nieprzestrzeganie zakazu?

    Temat rzeka. Od dekady na grupie. Nie roztrzygniety. Zapraszam do
    lektury archiwum :)

    j.

  • 3. Data: 2008-06-10 15:15:35
    Od: "news" <m...@n...pl>

    Wychodzi na to ze w zarzadzie macie bande idiotow ?

  • 4. Data: 2008-06-10 15:50:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    P.H. pisze:
> [...]
    > garażu podziemnego.
    > Czy taki znak / zakaz jest ważny (skoro nie ma go w PoRD)?

    "Taki" to znaczy jaki?

    > Jakie sankcje mogą grozić mi za nieprzestrzeganie zakazu?

    Wywiezienie na twój kosz.

    W razie wybuchu i stwierdzenia, że spowodował to gaz ulatniający się z
    instalacji samochodowej - duuuuuuuużo gorzej.

    Generalnie zarząd uznał, że garaż nie nadaje się do bezpiecznego
    parkowania samochodów z instalacją gazową.

    Może zarząd ma paranoję, ale taki zarząd macie i albo go zmieńcie, albo
    przekonajcie, że przesadzają.

  • 5. Data: 2008-06-10 16:18:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news wrote:
    > Wychodzi na to ze w zarzadzie macie bande idiotow ?

    tez mam taka tabliczke przy wjezdzie, ale z racji tego, ze samochody
    znikaja czesciej z garazu niz z chodnikow wiec nigdy sie tym nie
    interesowalem.

  • 6. Data: 2008-06-10 17:00:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Jun 2008 17:50:42 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > W razie wybuchu i stwierdzenia, że spowodował to gaz ulatniający się z
    > instalacji samochodowej - duuuuuuuużo gorzej.

    Z instalacji gazowej nie ulatnia sie gaz, jest ona szczelna. Gdyby nie
    byla, niemozliwe byloby zachowanie odpowiedniego cisnienia i po prostu by
    nie dzialala. W instalacji gazowej nie ma przeciez zadnej pompy ktora by
    ten gaz zasysala...
    Smrod gazu czasem spotykany podczas pracy silnika samochodu zasilanego LPG
    bierze sie ze zle wyregulowanej mieszanki i drobin gazu, ktore nie zostaja
    spalone w komorze silnika i wydostaja sie przez wydech.
    Generalnie zeby spowodowac wybuch w garazu podziemnym (w sensie ze jest to
    przestrzen nieprzedzielona sciankami dzialowymi i stale wentylowana)
    potrzeba by bylo pewnie z tysiac samochodow ze zle wyregulowana instalacja,
    i wszystkie jednoczesnie musialyby wydalac ten niespalony gaz :)

    Konkludujac - tak, w zarzadzie wspolnoty sa idioci.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2008-06-10 17:16:25
    Od: stebi <m...@n...pl>

    scream pisze:

    > Z instalacji gazowej nie ulatnia sie gaz, jest ona szczelna.

    To mało instalacji gazowych widziałeś. Nie mówię, to o jakiś większych
    nieszczelnościach, ale chociażby wydobywającego się gazu z rurki
    łączącej wlew z butlą.

    pozdr.
    stebi

  • 8. Data: 2008-06-10 17:34:30
    Od: ".A r t u r." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    scream pisze:

    > Z instalacji gazowej nie ulatnia sie gaz, jest ona szczelna.

    zapomniałeś dopisać "że zazwyczaj", lub "powinna być"

    Nie dalej jak tydzień temu, zmieniałem szybko miejsce postoju mojego
    auta, z powodu ulatniającego się gazu z samochodu zaparkowanego obok.

    > Generalnie zeby spowodowac wybuch w garazu podziemnym (w sensie ze jest to
    > przestrzen nieprzedzielona sciankami dzialowymi i stale wentylowana)

    Nie wszystkie garaże podziemne są pozbawione ścianek działowych.
    Stale działająca wentylacja mechaniczna, może niepostrzeżenie przestać
    działać, a ulatniający się gaz jako cięższy od powietrza osiądzie w
    najniższych miejscach budynku tworząc mieszankę wybuchową.

    > Konkludujac - tak, w zarzadzie wspolnoty sa idioci.

    a nawet jeśli, to kto ich wybrał?

  • 9. Data: 2008-06-10 17:56:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Jun 2008 19:16:25 +0200, stebi napisał(a):

    > To mało instalacji gazowych widziałeś. Nie mówię, to o jakiś większych
    > nieszczelnościach, ale chociażby wydobywającego się gazu z rurki
    > łączącej wlew z butlą.

    Ale ile go tam jest? Tyle co w zapalniczce, którą nosisz w kieszeni...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2008-06-10 19:11:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 10 czerwiec 2008 15:49
    (autor P.H.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2m0pm$sl2$1@inews.gazeta.pl>):

    > Czy taki znak / zakaz jest ważny (skoro nie ma go w PoRD)?
    > Jakie sankcje mogą grozić mi za nieprzestrzeganie zakazu?

    a) jaki znak?

    b) znaków w PoRD nie ma żadnych :D

    c) teren jest poza drogami publicznymi, więc zarządca chyba se może
    cokolwiek napisać, skoro to jego teren.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com