eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŻądanie zapłaty › Żądanie zapłaty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "allegrowicz" <k...@p...xxx.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Żądanie zapłaty
    Date: Tue, 15 May 2012 15:04:29 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 22
    Message-ID: <4fb252e3$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.102.42
    X-Trace: 1337086692 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1216 79.191.102.42:1288
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:703752
    [ ukryj nagłówki ]

    Mam taką sytuację że prawie rok temu kupiłem towar na allegro, ale w związku
    z tym że towar był niezgodny z umową został odesłany (odesłanie w terminie
    poniżej 10 dni jak by coś).

    Na początki towar miał być wymieniony na zgodny, ale okazało się że
    sprzedawca takiego nie posiada i zadeklarował zwrot pieniędzy. Niestety do
    dnia dzisiejszego pieniędzy nie otrzymałem (kwota powyżej 250zł jak by co) a
    sprzedawca po upomnieniu telefonicznym ściemnia że zapłaci i tak się kręci.

    Myślę o pisemnym nakazie zapłaty, czy żądaniu zapłaty (nie wiem jak to się
    fachowo nazywa) i w nim doliczyć odsetki ustawowe i koszty wysłania owego
    pisma, oraz pogrozić że jak nie zapłaci to sprawa zostanie skierowana do
    sądu, w związku z tym mam kilka pytań praktycznych.

    Jaki ustawowo czas miał sprzedawca na zwrot pieniędzy, lub wymianę towaru?
    Jak się owe pismo ponaglające do zapłaty zatytułować?
    Jaki ustawowo dać sprzedawcy czas na zwrot pieniędzy, tydzień?
    W razie braku reakcji to najlepiej jaką sprawę (cywilną, karną, oszustwo,
    czy coś innego) i gdzie skierować (policja, prokuratura, są i jaki, oraz w
    miejscu zamieszkania moim czy dłużnika?)
    Może ktoś jeszcze coś praktycznego podpowie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1