    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 4 Jul 2002 14:33:03 +0200
    Sender: news14 <n...@i...rzeszow.tpsa.pl>
    From: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>
    Subject: "Zabronione" a "karalne"

    Mialem to nieszczescie, ze proponujac grupe pl.misc.ue na pl.news.nowe.grupy
    Napisalem:

    > Tematy zabronione:
    > - wszelkie tematy nie wymienione a zabronione w polskim prawie

    I rozpoczela sie dyskusja nad tym co znaczy slowo "karalne" a co znaczy
    slowo "zabronione"
    Pomocy.
    Ja zawsze myslalem, ze to co karalne - jest zabronione.
    A to co zabronione - jest _czesto_ karalne.
    Co moge odpisac na nastepujace uzasadnienie:

    <http://www.ipn.gov.pl/ustawa181298.html>
    | Art. 55.
    | Kto publicznie i wbrew faktom zaprzecza
    | zbrodniom, o których mowa w art. 1 pkt 1,
    | podlega grzywnie lub karze pozbawienia
    | wolnosoeci do lat 3. Wyrok podawany jest do
    | publicznej wiadomooeci.

    Jak widac - nie ma tu o mowy o zadnych 'tematach zabronionych'. Ani obozy
    zaglady, ani zbrodnie ani zaden inny pokrewny *temat* nie jest *zabroniony*.
    Mowa jest tylko o tym, ze publiczne wyglaszanie pewnego konkretnego pogladu
    jest *karalne* (a nie *zabronione*).

    Czyli nadal czekam na przyklady *tematów zabronionych w polskim prawie',
    a jak sie takie nie znajda, postuluje przeformulowanie spornego zapisu
    w 'tematach zabronionych' w taki sposób, aby mial sens.