  • 21. Data: 2005-07-23 12:34:05
    Temat: Re: Zablokowanie telefonu i naliczanie abonamentu
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    badzio napisał(a):

    > Wszystko sie zgadza. Operator przestal Ci naliczac abonament dopiero za
    > okres kiedy sie umowa rozwiazala. Zanim sie rozwiazala, mial pelne prawo
    > go naliczac. Telefon miales zablokowany, bo nie placiles - tu tez sie
    > wszystko zgadza.

    Czyli dałem się wyruchać bez wazelinki ;/

    > Pytanie czemu az dwa miesiace trwalo rozwiazywanie umowy.

    Bo tyle sobie zarezerwował czasu na to i zdziwiłbym się, gdyby mu to
    szybciej poszło ;]

    --
    message>body::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 22. Data: 2005-07-23 12:43:58
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    SDD napisał(a):

    > Mogles Panie kolego.

    ;]

    > Miales numer i ludzie mogli sie do Ciebie dodzwonic.

    No super, to teraz mi powiedz np. jak mam kogoś zaprosić na browar,
    skoro tylko on może do mnie zadzwonić?

    > Wiec nie opowoiadaj, ze nie mogles.

    Budke telefoniczną też mam pod blokiem i moge odbierać z niej telefony,
    jakoś TPSA mi nie nalicza abonamentu ;]

    > Tak sie sklada, ze po prostu
    > skorzystales z uslugi blokowania polaczen wychodzacych w przypadku
    > niezaplacenia rachunku.

    Ładnie to napisałeś "skorzystałeś" ;D

    > Pozostales jednak nadal abonentem, miales swoj
    > przydzielony, aktywny numer i za to wlasnie placiles abonament.

    No i "darmowe minuty" zrobiły się jakoś strasznie drogie... Oczywiście
    skoro one były darmowe, to ich "odzyskać" nie można?

    --
    message>body::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 23. Data: 2005-07-23 12:47:02
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "PablO" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości
    >
    > Abonament obejmuje gotowość operatora do świadczenia usługi. Oni są
    > gotowi cały czas świadczyć tę usługę, tylko Ty nie płacisz, więc zgodnie
    > z umową zablokowali wychodzące.

    A nie dałoby się obniżyć tego chociaż o te "darmowe minuty"?

    --
    message>body::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 24. Data: 2005-07-23 14:29:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    PablO napisał(a):

    > A nie dałoby się obniżyć tego chociaż o te "darmowe minuty"?

    A jak chcesz wycenić cos "darmowego"? ;-) Jak za darmo, to cena = zero.

    A tak poważniej, gdyby zdarzyło się (ale pewnie się nie zdarzy), że
    świadczenie typu "darmowe minuty" byłoby wycenione w cenniku czy
    regulaminie promocji, wtedy masz pewne szanse. Nikłe, ale niezerowe.

    M.

  • 25. Data: 2005-07-23 14:44:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:dbtk7p$pih$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A jak chcesz wycenić cos "darmowego"? ;-) Jak za darmo, to cena =
    zero.

    Darmowe minuty można wycenić w sposób łatwy, bowiem po ich wyczerpaniu
    za kolejne się płaci wg jakiegoś cennika.

    > A tak poważniej, gdyby zdarzyło się (ale pewnie się nie zdarzy), że
    > świadczenie typu "darmowe minuty" byłoby wycenione w cenniku czy
    > regulaminie promocji, wtedy masz pewne szanse. Nikłe, ale niezerowe.

    Żadnych moim zdaniem, bowiem abonament jest wynagrodzeniem za gotowość
    świadczenia usługi. A owa gotowość przecież nie była mniejsza tylko z
    tego powodu, iż wobec zwłoki w płaceniu rachunków zablokowali mu
    możliwość spowodowania większego debetu.

  • 26. Data: 2005-07-23 14:51:28
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Darmowe minuty można wycenić w sposób łatwy, bowiem po ich wyczerpaniu
    > za kolejne się płaci wg jakiegoś cennika.

    Hm... ale skoro operator twierdzi, że daje je za darmo ;]

    Poszukam, ale wątpie :/

> [...]
    > tego powodu, iż wobec zwłoki w płaceniu rachunków zablokowali mu
    > możliwość spowodowania większego debetu.

    Abonament rozumiem, ale zwróć uwagę, że koszt abonamentu różni się w
    zależności od ilości tych "darmowcyh minut", co sugeruje że poza
    abonamentem za "gotowość do świadczenia usługi" płacisz z góry za ileś
    tam impulsów/sekund/smsów/whatever i o to mi właśnie chodzi (bo jak już
    się dowiedziałem, sam abonament czy się stoi czy się leży, operatorowi
    się należy :)).

    --
    message>body::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 27. Data: 2005-07-23 15:33:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Darmowe minuty można wycenić w sposób łatwy, bowiem po ich wyczerpaniu
    > za kolejne się płaci wg jakiegoś cennika.

    ale wegług jakiego? Wiesz dobrze, że ta sama usługa moze kosztować 1
    grosz i 1 złotówkę.

> [...]
    > tego powodu, iż wobec zwłoki w płaceniu rachunków zablokowali mu
    > możliwość spowodowania większego debetu.

    Jeżeli jest to abonament. Marketoidzi zaczęli ostatnio wymyslać różne
    głupstwa, żeby tylko jeleni upolować i w tym widze pewną szansę ;-)

    Ale generalnie masz rację. Z umowy wynika obowiązek płacena abonamentu,
    a np. z regulaminu prawo operatora do zablokowania połączeń wychodzących
    przy braku płatności. I nie występuje uzależnienie między tymi prawami.

    M.

  • 28. Data: 2005-07-23 17:57:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kaja napisał(a):

    > Ps. A za komórkowy, rachunek wypadł w tym m-cu ok 70 zł. Właśnie to dzisiaj
    > opłaciłam na poczcie + za Tlenofon ok 16 zł (bez abonamentu) no i ten
    > abonament tepsie.

    Teraz sie na stacjonarny czeka pare dni. A ja mam za abo placone tpsie
    dwie godziny rozmow (prawie) na komorke wiec nigdy nie zaloze sobie
    stacjonarnego na obecnych warunkach.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 29. Data: 2005-07-23 22:41:13
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sat, 23 Jul 2005 19:57:28 +0200, Mithos
    <news:dbu0e8$h8e$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Teraz sie na stacjonarny czeka pare dni.

    To fajnie, ale ile w dzisiejszych czasach to kosztuje?

    > A ja mam za abo placone tpsie
    > dwie godziny rozmow (prawie) na komorke wiec nigdy nie zaloze sobie
    > stacjonarnego na obecnych warunkach.

    Dwie godziny? Jaki plan taryfowy. Na abonament?
    Ja mam tylko 40 minut w Idea30.

    Ja jakoś narazie nie mogę się przemóc, żeby z nimi rozwiązać umowę, tym
    bardziej, że za jakiś rok chcę nowy telefon w Idei za złotówkę. Teraz to
    rozwiążę właśnie umowę z Ideą. Po podpisaniu nowej umowy będę miała lepszy
    telefon niż ten co mi rok temu kurier dostarczył(Alcatel OT735). Do tej
    "transakcji" potrzebne są do przedstawienia dwa ostatnie, opłacone tepsie
    r-ki.

    --
    Kaja

  • 30. Data: 2005-07-24 14:28:05
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lip o godzinie 00:41, na pl.soc.prawo, Kaja napisał(a):

    > To fajnie, ale ile w dzisiejszych czasach to kosztuje?

    http://www.tp.pl/dom/telefon_domowy/linia_telefonicz
    na/index.php

    --
    Pozdro... Artur Ch.