  • 1. Data: 2006-07-03 09:02:04
    Temat: ZUSowy problem
    Od: "nata" <h...@N...gazeta.pl>

    Bardzo proszę o pomoc w nastepujacej sprawie:

    Od roku prowadze dzialalnosc gospodarcza. Niestety w ostatnich 3 miesiacach
    dochody z tytulu prowadzenia firmy spadly na tyle,ze nie bylam w stanie
    zaplacic skladki ZUSowskiej. Dodatkowo zaszlam w ciąze i wizja czekajacych
    mnie wydatkow sklania mnie ku likwidacji dzialalnosci lub jej zawieszenia.

    W zwiazku z tym zwracam się z pytaniem &#8211; co najkorzystniej zrobic w tej
    sytuacji? Czy jako bezrobotna bez prawa do zasilku mam prawo do bezplatnej
    opieki medycznej? A może istnieje mozliwosc by np. isc na zwolnienie
    lekarskie, by do czasu porodu nie placic ZUSu, ustalic pelnomocnika do
    wystawiania faktur i choc w ten sposób zarobic na utrzymanie?
    Choc slyszalam, ze jeśli nie mam prawa do chorobowego, skladki musze placic i
    tak pomimo L4. Czy to prawda?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi
    Natalia

  • 2. Data: 2006-07-03 20:24:21
    Temat: Re: ZUSowy problem
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "nata" <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystawiania faktur i choc w ten sposób zarobic na utrzymanie?
    > Choc slyszalam, ze jeśli nie mam prawa do chorobowego, skladki musze

    Tak- to prawda. A wystarczy jeden dzień spóźnienia ze składką i możesz
    zapomnieć o zwolnieniach.

    A dlaczego masz nie mieć prawa do zasiłku? Jeżeli w ciągu 18 m-cy opłaciłaś
    12 składek to powinno być ok. (jeżeli źle piszę to niech mnie ktoś poprawi)

    --
    PawełJ