  • 1. Data: 2002-11-20 10:01:26
    Temat: ZUS składki zaległe
    Od: "Pio" <p...@g...pl>

    Pytanie może już bywało ale nie mam mozliwości ściągnięcia
    archiwum, dlatego proszę o wyrozumiałość.
    Chodzi o składki których ZUS nie przekazuje do II filaru. Każdy otrzymuje
    od swojego towarzystwa (funduszu) zestawienie składek za dany rok. I na
    pewno każdy
    zauważył tam braki 2 lub 3 a może i więcej składek rocznie.
    W związku z tym pytania:
    - czy zdarzyły się już przypadki (i czy jest mozliwe) pozwanie ZUSu do sądu
    o zwrot tych składek oraz odsetek i odszkodowań za utracone zyski? (przecież
    fundusze inwestują moje pieniądze prawda?)
    - jeśli na powyższe odpowiedź jest negatywana to czy należy i można
    zwracać się do ZUSu o przekazanie tych składek i odsetek do funduszy?
    Czy można spowodować aby ZUS się przede mną rozliczył z tego? No i czy w
    ogóle
    ZUS reaguje na to? A jeśli można to proszę o poradę jak ten proces uczynić
    skutecznym.
    - czy istnieje okres po którym ZUS nie uwzględni moich roszczeń jeśli się
    nie upomnę
    o te zaległe składki?
    - czy ZUS ma ustawowy obowiązek 2tygodniowej reakcji na pismo również w
    takiej sprawie?

    Pozdrawiam i z góry dziekuję.