  • Data: 2005-01-03 12:25:39
    Temat: ZUS :(
    Od: "J R" <j...@v...dot.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sytuacja jest taka :

    Od kilkunastu lat prowadze dzialalnosc gospodarcza
    ale tez pracuje na pelny etat w innej firmie
    kiedys (przed reforma ubezpieczen) dostalem zaswiadczenie z zus-u ze nie
    podlegam ubezpieczeniu
    Firmy nigdy nie zawieszalem i wyrejestrowywalem
    Teraz chcialbym przeniesc firme i zaczac dzialalnosc dalej ale bedac w ZUS
    dowiedzialem sie ze po zmianie danych w zaswiadczeniu (zmiana adresu)
    musze wypelnic odpowiednie zgloszenie a co z tym sie wiaze to to ze
    zweryfikuja moje dane
    i wyjdzie ze nie placilem skladek zdrowotnych :(
    wiem moja wina , nieznajomosc prawa nie zwalnia z odpowiedzialnosci
    Ale moje pytanie zwiazane jest z tym:
    -za ile lat wstecz musze zaplacic skladki
    -i co grozi za niezaplacenie tychze skladek

    Dziekuje za odpowiedzi