  • 1. Data: 2008-01-11 11:25:57
    Temat: Wyrok o podwyższenie alimentów i odsetki
    Od: "Jarek" <z...@o...pl>

    Witam i proszę o pomoc.
    Mój brat pozwany został o podwyższenie alimentów. Sąd zasądził podwyższone
    alimenty wyrokiem dn. 12 września ubiegłego roku, ale zasądził też
    wyrównanie alimentów wstecz od dnia 22 marca 2007 (data złożenia pozwu) -
    możliwe jest coś takiego ?
    I teraz pytania:
    Brat płaci podwyższone alimenty, ale jeśli chodzi o kwotę wyrównania za
    marzec - zapłacił ją proporcjonalnie za 9 dni - była bratowa domaga się u
    komornika zapłaty podwyższenia za cały marzec - czy ma rację ?
    Domaga się też odsetek od kwoty wyrównania od dnia 22 marca - brat tymczasem
    zapłacił odsetki od dnia ogłoszenia wyroku - czy komornik może zająć mu
    konto nie weryfikując żądania bratowej ? Według mnie te odsetki są
    nienależne i chodzi tylko o pognębienie brata za to, że nie dostała nawet
    połowy tego co chciała.
    Czy żądanie zapłaty odsetek od dnia złożenia pozwu jest w ogóle prawne ? Nie
    wiadomo było przecież wtedy, czy Sąd rzeczywiście podniesie wysokość
    alimentów ?
    Jakie zasady/przepisy określają wysokości odsetek i terminy ich zapłaty ?

    Zino

  • 2. Data: 2008-01-12 08:42:44
    Temat: Re: Wyrok o podwyższenie alimentów i odsetki
    Od: Johnson <j...@n...pl>

> [...]
    > alimenty wyrokiem dn. 12 września ubiegłego roku, ale zasądził też
    > wyrównanie alimentów wstecz od dnia 22 marca 2007 (data złożenia pozwu) -

    Tak.

    > Brat płaci podwyższone alimenty, ale jeśli chodzi o kwotę wyrównania za
    > marzec - zapłacił ją proporcjonalnie za 9 dni - była bratowa domaga się u
    > komornika zapłaty podwyższenia za cały marzec - czy ma rację ?

    Ma być tak jak jest w wyroku.

    > Domaga się też odsetek od kwoty wyrównania od dnia 22 marca - brat tymczasem
    > zapłacił odsetki od dnia ogłoszenia wyroku - czy komornik może zająć mu
    > konto nie weryfikując żądania bratowej ?

    Komornik egzekwuje tak jak jest w wyroku. Co wyrok mówi na temat odsetek?

    > Czy żądanie zapłaty odsetek od dnia złożenia pozwu jest w ogóle prawne ?

    Może być. Ale tak czy inaczej decyduje to co jest w wyroku

    > Nie wiadomo było przecież wtedy, czy Sąd rzeczywiście podniesie wysokość
    > alimentów ?

    No i co w związku z tym?
    Ważne jest czy były podstawy do podniesienia alimentów, czyli czy już w
    chwili wniesienia pozwu istniały okoliczności uzasadniające podwyższenie
    alimentów.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."