  • Data: 2004-05-19 08:45:27
    Temat: Wyrok i odwołanie
    Od: "kovalek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Własnie przed chwilą wróciłem z Sądu Grodzkiego. Zapadł wyrok skazujący mnie
    na 510zł grzywny, a z kosztów sądowych zostałem zwolniony.

    Teraz mam pytanie nt. odwołania się od wyroku. W ciągu 7 dni mam prawo żądać
    uzasadnienia wyroku, a następnie w ciągu 7 dni od dostarczenia uzasadniena
    mam prawo wnieść odwołanie do Sądu Okręgowego.

    Teraz pytanie. Czy te 7 dni czasu na żądanie odwołania, to liczy się od daty
    dostarczenia wyroku, czy też od daty odczytania go na rozprawie? Jakby
    mozna, to proszę podstawę prawną.
    Chciałbym też na następnej rozprawie mieć obrońce z urzędu. Rozumiem, iż
    wniosek o obrońce należy złożyć razem z odwołaniem. Jednak czy gdzies w
    sieci można znaleść jakieś gotowe wzory pism? (odwołanie, obrońca z urzędu).

    Przepraszam za lamerstwo, ale to jest moja pierwsza w sprawa w Sądzie.
    Sędzia nie interesował się uchybieniami proceduralnymi, tylko popełnionym
    wykroczeniem. Ponadto chciałbym też podważyć zeznania świadków jako
    niespójne.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski