  • 1. Data: 2008-04-15 13:33:41
    Temat: Wynajem mieszkania - rozwiązanie umowy
    Od: "Wojtek" <a...@p...fm>

    Witam
    Wynajmowałem mieszkanie lokatorom. Mimo, iż w umowie był paragraf dotyczący
    30-dniowego okresu wypowiedzenia obowiązującego obie strony, lokatorzy
    wyprowadzili się z dnia na dzień. Klucz oddali mi z samochodu przed domem i
    można powiedzieć uciekli. Muszę zgłosić do US, że nie wynajmuję już
    mieszkania aby nie odprowadzać podatku ale nie wiem jak to zrobić bez
    pisemnego rozwiązania umowy? Mam już drugiego lokatora i nie wiem czy mogę
    podpisać nową umowę. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

    Dziękuję z góry

  • 2. Data: 2008-04-15 13:41:26
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - rozwiązanie umowy
    Od: "nurasa" <m...@g...com>

    > można powiedzieć uciekli. Muszę zgłosić do US, że nie wynajmuję już
    > mieszkania aby nie odprowadzać podatku ale nie wiem jak to zrobić bez

    Aby przerwać musisz osobiście z lokatorami iść do us.
    jkolina

  • 3. Data: 2008-04-15 13:43:51
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - rozwi?zanie umowy
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Wojtek wrote:
    > Witam
    > Wynajmowa^(3)em mieszkanie lokatorom. Mimo, i? w umowie by^(3) paragraf dotycz?cy
    > 30-dniowego okresu wypowiedzenia obowi?zuj?cego obie strony, lokatorzy
    > wyprowadzili sie^ z dnia na dzien~. Klucz oddali mi z samochodu przed domem i
    > mo?na powiedzie? uciekli. Musze^ zg^(3)osi? do US, ?e nie wynajmuje^ ju?
    > mieszkania aby nie odprowadza? podatku ale nie wiem jak to zrobi? bez
    > pisemnego rozwi?zania umowy? Mam ju? drugiego lokatora i nie wiem czy moge^
    > podpisa? now? umowe^. Be^de^ wdzie^czny za wszelkie podpowiedzi.

> [...]
    Skoro nie rozwiazali to znaczy ze nadal mieszkaja - czyli musza placic.
    To oznacza ze mozesz scigac ich o kase (via sprawa cywilna).

    Najlepiej zadzwon do nich i ich o tym poinformuj. Zobaczysz ze sami beda
    chcieli rozwiazac umowe.

  • 4. Data: 2008-04-15 14:25:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojtek wrote:
    > Witam
    > Wynajmowa?em mieszkanie lokatorom. Mimo, i? w umowie by? paragraf dotycz?cy
    > 30-dniowego okresu wypowiedzenia obowi?zuj?cego obie strony, lokatorzy
    > wyprowadzili sie z dnia na dzien. Klucz oddali mi z samochodu przed domem i
    > mo?na powiedzieae uciekli. Musze zg?osiae do US, ?e nie wynajmuje ju?
    > mieszkania aby nie odprowadzaae podatku ale nie wiem jak to zrobiae bez
    > pisemnego rozwi?zania umowy? Mam ju? drugiego lokatora i nie wiem czy moge
    > podpisaae now? umowe. Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.
    >
    > Dziekuje z góry

    Jeśli umowa była zawarta pisemnie, to pisemnie musi być też
    wypowiedziana. Oddanie kluczy i powiedzenie pa pa, niczego nie zmienia.
    Poczytaj w kodeksie kiedy ty możesz wypowiedzieć im umowę z powodu
    niepłacenia.
    Poczekaj, wyślij im wypowiedzenie z 30 dniowym okresem wypowiedzenia, a
    potem wejdź do lokalu jeśli tam nie ma ich rzeczy.
    Potem pozostaje ci sprawa cywilna o zapłatę.