    From: "Aleksandra" <a...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wylosowane mieszkanie - problem
    Date: 30 Aug 2004 18:25:30 +0200

    Przede wszystkim witam zainteresowanych postem.
    Sprawa wygląda następująco około półtora roku temu miasto dostało od agencji
    mienia wojskowego budynek po koszarowy, ktoś w UM wpadł na pomysł ze zrobią z
    tego mieszkania . Temat został rozdmuchany w lokalnych mediach pojawiła się
    lista osób zainteresowanych, wybrano około 240 osób na 50 mieszkań. Aby było
    sprawiedliwie burmistrz zrobił losowanie tych że mieszkań. Zostałam jednym z
    szczęśliwców. UM na piśmie potwierdził wylosowanie lokalu mieszkalnego
    położonego w budynku pokoszarowym. Dalej zgodnie z procedurą UM ogłosił
    przetarg na przystosowanie budynku do potrzeb mieszkaniowych (instalacje
    sanitarne, wentylacyjne itp.) Resztę prac mieli wykonać przyszli (wylosowani)
    nabywcy. Wszystko pięknie wyglądało, jeszcze miesiąc temu, rozmawiałam z
    burmistrzem, mówił o przetargu ograniczonym do tych osób co wylosowały, każdy
    zrobi jakieś minimalne postąpienie, i lokal jest jego. Niestety jak to bywa w
    naszym kraju nic nie może tak pięknie wyglądać, okazało się że Urząd Miasta
    ogłosił przetarg ograniczony ale do wszystkich mieszkańców miasta. No i
    niestety ktoś złożył korzystniejszą ofertę od mojej, czuję się bardzo oszukana,
    tym bardziej że żeby zdobyć środki na zakup tego lokalu sprzedałam samochód nie
    mówiąc o roku naprawdę dużych wyrzeczeń.
    Pytanie jest takie czy mogę dochodzić jakiś swoich racji (roszczeń), Czy
    jeżeli urząd miasta potwierdza wylosowanie, i przez rok zapewnia ze lokal
    będzie, to tak po prostu z tego może się wycofać ?
    Burmistrz w wywiadzie w prasie lokalnej tłumaczy ze się pomylił,

    Na koniec znajomy mieszkający w Niemczech ma powiedzonko: Polska to dziwny kraj
    do teściowej mówi się mamo.
    Sprawdza się jak nic.