  • 1. Data: 2007-07-22 16:18:10
    Temat: Wykonanie umowy
    Od: "trimowWP" <t...@w...pl>

    Witam
    Jeżeli w umowie jest zawarty punkt
    o 1% karze za każdy dzień zwłoki płatności za usługę
    to mogę symetrycznie odnieść to do do zwłoki
    za wykonanie usługi?
    zwłaszcza że zadatkowałem wykonanie w dniu podpisania umowy.
    Zbych

  • 2. Data: 2007-07-22 17:42:28
    Temat: Re: Wykonanie umowy
    Od: "Tomek PL" <tomek.pl19[bez____spamu]@wp.pl>

    Użytkownik "trimowWP" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to mogę symetrycznie odnieść to do do zwłoki
    > za wykonanie usługi?
    > zwłaszcza że zadatkowałem wykonanie w dniu podpisania umowy.

    Nie możesz, chyba że jest wyraźny zapis w umowie.

    A poza tym, nie można zastrzec kary umownej za niewykonanie zobowiązania
    pieniężnego (zapłatę). Tutaj mogą być tylko odsetki, i to teraz w
    limitowanej wysokości. A 365% w stosunku rocznym wysokość tą przekracza :-)

    TPL

  • 3. Data: 2007-07-22 21:14:40
    Od: "trimowWP" <t...@w...pl>

    Tomek PL skrobnął
> [...]
    > pieniężnego (zapłatę). Tutaj mogą być tylko odsetki, i to teraz w
    > limitowanej wysokości. A 365% w stosunku rocznym wysokość tą przekracza

    Zapis tylko mnie zobowiązuje do terminowej zapłaty za usługę lub obciażenie
    1% wartości usługi za każdy dzień.
    Natomiast mimo ustalonego w umowie terminu wykonania opóźnienie już ponad 10
    dni.
    Na zasadzie symetri też powinnem potrącić 10%.
    Zbych

  • 4. Data: 2007-07-22 21:47:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "trimowWP" <t...@w...pl> wrote in message
    > dni.
    > Na zasadzie symetri też powinnem potrącić 10%.
    > Zbych

    Było sobie to zapisać w umowie.
    Narazie masz prawo odstąpić od umowy.

  • 5. Data: 2007-07-24 01:33:19
    Od: "trimowWP" <t...@w...pl>

    witek skrobnął
    > "trimowWP" <t...@w...pl> wrote in message
    > Było sobie to zapisać w umowie.
    > Narazie masz prawo odstąpić od umowy.

    Dzięki
    może jak wstawi wreszcie te drzwi to się trochę potarguję
    Pozdrowienia
    Zbych