  • 1. Data: 2003-04-05 15:24:58
    Temat: "Wszelkie prawa zastrzerzone"
    Od: a...@o...pl

    Witam!
    Czy w sytuacji, gdy ktoś skopiuje moją stronę, tj. zrobi takie same ramki jak
    moje, identyczne tło i podobny górny baner, jednak z wykorzystaniem nieco
    innych elementów grafiki (choć strona ma taki sam kolor i różni się właściwie
    tylko obrazkami i częścią merytoryczną) - naruszył prawa autorskie?
    "Przecież każdy mógł wymyślić taki układ ramek, a kolor jest powszechnie
    dostępny" - możnaby tłumaczyć. Czy takie zachowanie przekracza dopuszczalne
    normy czy może jest tylko dowodem amatorstwa "plagiatora"?

  • 2. Data: 2003-04-05 15:38:18
    Temat: Odp: "Wszelkie prawa zastrzerzone"
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
> [...]
    dopuszczalne
    > normy czy może jest tylko dowodem amatorstwa "plagiatora"?

    Czy zastrzegłeś sobie w Urzędzie Patentowym za odpowiednią opłatą
    ochronę
    wzoru użytkowego ?????

  • 3. Data: 2003-04-05 15:41:22
    Temat: Re: "Wszelkie prawa zastrzerzone"
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > powszechnie
    > dopuszczalne
    >
    > Czy zastrzegłeś sobie w Urzędzie Patentowym  za odpowiednią opłatą

    Nie..... :(

  • 4. Data: 2003-04-05 16:13:37
    Od: a...@o...pl

    > Nie..... :(

    znalazłam w internecie, że "Wzorem użytkowym podlegającym ochronie jest nowe
    (w skali światowej) i użyteczne rozwiązanie o charakterze technicznym,
    dotyczące kształtu, budowy i zestawienia przedmiotów o trwałej postaci. Przez
    uzyskanie prawa ochronnego na wzór użytkowy nabywa się prawo wyłącznego
    korzystania z wzoru w sposób zawodowy lub zarobkowy na całym obszarze Polski.
    Prawo ochronne trwa pięć lat od daty zgłoszenia wzoru w Urzędzie Patentowym i
    może być przedłużone do dalszych pięciu lat. Udzielenie prawa ochronnego
    następuje po dokonaniu formalnego zgłoszenia wzoru, zbadaniu przez Urząd
    Patentowy ustawowych warunków jego udzielenia i wniesieniu opłaty za ochronę"
    (http://www.pirp.org.pl/pirp/ochro.htm#wzoryuz). Kompozycja strony
    internetowej nie jest chyba "wynalazkiem" w skali światowej...

  • 5. Data: 2003-04-09 10:50:43
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > dostępny" - możnaby tłumaczyć. Czy takie zachowanie przekracza dopuszczalne
    > normy czy może jest tylko dowodem amatorstwa "plagiatora"?

    Podpowiedzcie coś jeszcze :)