  • 41. Data: 2011-04-04 12:14:15
    Temat: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:9nzs0d5qg4pk.dlg@smok.wot...

    > Jasne, gory zlota zarabia.
    >
    > Wybacz, ale to co piszesz to sa bzdury jakie moglby wymyslic tylko ktos z
    > Solidarnosci 80 albo innego zwiazku nierobow.

    Nie naleze do zadnego.

    > Gdyby kopalnie choc przez chwile zacely byc zarzadzane jak kazda inna.
    > normalna prywatna firma, bez gigantycznego socjalu, 13-tek, 14-tek, i
    > innych
    > nastek o ktorych zwykly zatrudniony w sektorze prywatnym nawet nie slyszal
    > itp, to moze.

    Ot polski charakterek. Wszyscy Polacy krzycza: "WPolsce mamy za niskie
    zarobki. Polak powinien wiecej zarabiac."
    Ale w momencie, jak ktorys ZACZYNA wiecej zarabiac, od razu z zazdrosci by
    go wszyscy pogryzli.
    Zamiast u siebie zaczac tez o to walczyc. Zazdroscisz gornikom? Przyjmij sie
    do kopalni.
    Zwlaszcza ci, co najmniej tak na prawde wiedza. I najglosniej krzycza.
    Dokladnie jak ty.

    > Nic mnie tak nie wkurza jak banda zwiazkowych czarnuchow rozwalajaca pol
    > miasta bo nie dostali w terminie ktorejs tam premi.

    No pewnie. Bo sam bys chcial zarabiac a nie masz sily przebicia.

    > Tak samo jak nie rozumiem jakim prawem maja oni czelnosc zadac jakiegos
    > procentu z wypacowanego przez kopalnie zysku, skoro oni sa tam jedynie
    > *pracownikami*. W zadnej normalnej firmie nie do pomyslenia, zeby
    > pracownik,
    > o ile nie jest udzialowcem, zadal procentu od zysku.

    To pracuj w "normalnej" Na etacie niewolnika. Bo widac ci to pasuje.

    > Efekt jest taki ze kopalnie, zamiast inwestowac, przejadaja na gornikow
    > zysk, i na inwestycje juz nie maja. A kto sie nie rozwija, ten sie cofa.

    Hmm. Pomyslmy. Moja firma zarabia okolo 3-4 miliardy czystego zysku rocznie.
    Po odjeciu wszystkich wyplat.
    Na wyplaty (fakt - wysokich) plac idzie niewielki procent dochodu firmy.
    Obecnie buduje nowe szyby, ktore kosztuja o WIELE wiecej, niz te wyplaty.
    Jest jedna z najbogatszych firm w Polsce.
    Planuje budowac wlasna elektrownie atomowa. Kopalnie odkrywkowa opowierzchni
    kilkuset kilometrow kwadratowych,
    i wokol niej kilka elektrowni weglowych. W tym celu chca wysiedlic szesc wsi
    (o co teraz jest wielka wojna w naszykm regionie).
    Jest wlascicielem telefonii komorkowej i stacjonarnej, i wielu innych firm.
    Inwestycje siegaja wielu miliardow, i sa zaplanowane na kilkadziesiat lat.
    A za to miasta lezace na terenie obejmowanym przez firme uchodza za
    najbogatsze w Polsce (z wyjatkiem Warszawy).
    Uwazasz ze to zle?
    DWA RAZY w hostorii firmy faktycznie nie bylo kasy na inwestycje. Raz za
    rzadow Buzka/Krzaklewskiego, jak caly zysk
    poszedl na kosciol (w roznych formach), a drugi raz za rzadów PIS, jak na
    dywidende zarzad PIS-owski przeznaczyl wiecej, niz wyniosl zysk firmy.
    Wiec tym argumentem nie tylko strzeliles kula w plot. Ty nawet w ten plot
    nie trafiles.

    > ..czego najlepszym dowodem byly dzialania gigantow biznesu doprowadzajace
    > do
    > obecnego kryzysu. Wiedzieli jak cholera, prawda?

    Jakiego kryzysu? Wiesz czym tak na prawde jest kryzys i skad sie bierze? To
    jest zjawisko psychologiczne a nie ekonomiczne.
    W pewnym momencie kretyni po studiach ekonomicznych zaczynaja panikowac, ze
    idzie kryzys, ludzie to slysza, zaczynaja wykupowac wszystko,
    wybierac pieniadze z bankow, i faktycznie zaczyna wszystkiego brakowac.
    Wiesz, dlaczego Polska przeszla kryzys
    bez wiekszych problemow? Bo jedna z cech Polakow jest lenistwo i
    olewatorstwo. Nie polecieli wybierac i wykupywac,
    bo im sie nie chcialo. Dlatego Polska przetrwala.

    > Prawda jest taka ze zadne z politykow nie ma na tyle jaj ile miala Thacher
    > Wielkiej brytani rozwiazujac problem gorniczy.

    No widzisz.. Jak bys mial chociaz odrobine ELEMENTARNEJ wiedzy, to bys
    wiedzial, ze emerytury gornicze zostaly juz zlikwidowane.
    Ale to trzeba miec wiedze, a nie teoretyzowac bez sensu.

    Po za tym ta wielka brytania jakos nie przeszla kryzysu tak lekko jak
    Polska, mimo "rozwiazania problemu girnikow".

  • 42. Data: 2011-04-05 11:41:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Apr 2011, spp wrote:

> [...]

    Odtenteguj się od mojego roweru, pewnie jest trwalszy ;P

    > To dlaczego takie auta nie są u nas sprzedawane?

    Bo nie wolno sprzedawac "do jazdy po drodze".
    "Nie spełnia warunków".
    Pewnie do jazdy po swoim polu kupić by się dało (bez
    rejestracji), ale daleko zajechać (po polu) chyba nie.

    Myślisz że możesz sprzedawać wszystko co chcesz? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2011-04-07 15:46:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 3 Apr 2011 19:55:48 +0200, Ajgor napisał(a):

    > Jak to nie? Z najtanszych - Tata.

    1945

    > Z srednio drogich - Infinity.

    Marka Nissana za ocean.

    > Z najdrozszych - polski Leopard.

    Masz zamiar każdą manufakturą klepiącą kilka sztuk rocznie próbować
    udowodnić swoją tezę? W takim razie tu masz markę wręcz pachnącą nowością:
    http://autokult.pl/2011/02/22/juliani-veela-nowy-wlo
    ski-supersamochod

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 44. Data: 2011-04-08 07:36:58
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Co tu liczyć.

    Górnik przechodzi lub już ma przejść na emeryturę
    a tu przychodzi taka sucha z kosą i mówi, że już czas.
    Podczas gdy Jaruzel bierze cały czas kasę
    a ma już dziewięćdziesiątkę.

    I za co?

    A jak w telewizji martwią się, że on znowu w szpitalu,
    że wyszedł, że znowu do szpitala.

    Nie chce mi się czytać postu bo za długi, ale kultura
    obywateli (nie tych partyjnych komunistycznych ćwoków)
    była naprawdę wyższa. Słowo kurwa wówczas naprawdę gorszyło.

    A teraz widzę jak z wypasionej fury wychodzi śliczna młodziutka
    dziewczyna, myślę, że studentka - a tu na cały głos:
    ja pierdolę, znów zaparkowałam w kałuży.

    Andrzej.

  • 45. Data: 2011-04-08 07:51:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-08 09:36, NKAB - pisze:

    > Nie chce mi się czytać postu bo za długi, ale kultura
    > obywateli (nie tych partyjnych komunistycznych ćwoków)
    > była naprawdę wyższa. Słowo kurwa wówczas naprawdę gorszyło.

    Niestety, nieprawda. :)

    --
    spp