  • 11. Data: 2002-03-04 10:21:59
    Temat: Re: Wspolnota mieszkaniowa - uchwala
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Karol wrote:

    > Ale IMHO nie moze tez byc tak, ze na spotkaniu bedzie kworum (czy jest w
    > ogole takie pojecie w przypadku wspolnoty mieszkaniowej) i ich decyzje beda
    > ostateczne. Wystarczy, ze zajrzymy do ustawy i juz bedziemy miec jasnosc

    To ciekawa koncepcja, ale przydało by się jakieś wsparcie dla niej. Jak dotąd
    pojęcie kworum (na zebraniu, a nie spotkaniu) funkcjonuje w znanych mi
    wspólnotach, a uchwały (a nie decyzje) są wykonywalne o ile sąd nie postanowi
    inaczej. Wystarczy, że zajrzymy do ustawy...
    Piotr

  • 12. Data: 2002-03-04 11:21:20
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
    postanowi
    > inaczej. Wystarczy, że zajrzymy do ustawy...

    No i zajrzalem. Nie znalazlem w ustawie pojecia kworum.
    Natomiast o uchwalach mowi art. 23.
    A w szczegolnosci ust.1: "Uchwaly zapadaja wiekszoscia glosow wlasciciela
    lokali, liczona wedlug wielkosci udzialow, chyba ze w umowie lub uchwale
    podjete w tym trybie postanowiono, ze w okreslonej sprawie na kazdego
    wlasciela przypada jeden glos".

    Natomiast ust.1 dopuszcza podejmowanie uchwal na zebraniu, w drodze
    indywidualnego zbierania glosow, badz oba sposoby razem.

    Na podstawie powyzszych przepisow wyciagam wniosek, ze nie wystarczy, ze
    zostanie podjeta wiekszoscia glosow obecnych na zebraniu. IMHO musi to byc
    min. 51% udzialu w powierzchni lub w ilosci lokali.

    Pozdrawiam,
    Karol