    From: "Emaire" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wrobiona w cudzy kredyt - prosze o pomoc
    Date: Sat, 10 May 2003 11:04:02 +0000 (UTC)

    Witam,

    bede wdzieczna za wszelkie porady co do mojej sytuacji: kilka lat temu (o
    czym nie wiedzialam) bliska osoba z mojej rodziny sfalszowala moj podpis i
    wziela w banku kredyt na moje nazwisko (bylo to zdaje sie przez jakas agencje
    kredytowa, dlatego sie jej udalo). Kredytu nie splacala, bank wystapil
    przeciw domniemanemu kredytobiorcy (czyli mnie) do sadu, zapadl wyrok i
    rozpoczela sie egzekucja komornicza. Nie dotarl do mnie zaden list dotyczacy
    tej sprawy, ani z banku, ani z sadu, ani od komornika (u komornika przy
    wyjasnianiu sprawy widzialam caly stosik zwroconych poleconych - nie wiem,
    jak to sie stalo) i dowiedzialam sie o wszystkim w momencie zajecia polowy
    pensji (trzy miesiace temu). Osoba ta przekonala mnie, zebym pozwolila jej
    splacac ten kredyt i nie skladala skargi w sadzie ani u komornika, co tez
    zrobilam (to naprawde bliska rodzina), wiedzac, ze dysponuje jakims
    majatkiem. Okazalo sie, ze caly ten majatek stracila, kredytu nie splacala, a
    teraz wyjechala za granice i zapewne tam pozostanie. Ja nie jestem w stanie
    splacac tego kredytu, bo mam inne uczciwe zobowiazania i jestem o krok od
    popadniecia w duze dlugi.

    Czy mam jakies mozliwosci dzialania, poza wytoczeniem jej sprawy cywilnej?
    Moze moge zaskarzyc ten zaoczny wyrok sadu, czy wystapic o wstrzymanie
    egzekucji komorniczej na jakiejkolwiek podstawie (np. takiej, ze nikt nie
    powiadomil mnie o calej sprawie)? Mam jej podpisane oswiadczenie, ze bierze
    na siebie odpowiedzialnosc za ten kredyt, mam tez swiadkow, ktorzy wiedzieli
    o tym falszerstwie.

    Bede naprawde bardzo bardzo wdzieczna za sugestie, rowniez mailem. Wszystko
    moze mi pomoc.

    E.