  • 1. Data: 2008-03-03 12:39:16
    Temat: Wpis w księdze wieczystej a wartość przedmiotu żądań.
    Od: erty <e...@t...pl>

    Wykonując wpis w księdze wieczystej w punkcie 5 wniosku

    http://www.brn.pl/dload/1__Wniosek_o_wpis_w_ksiedze_
    wieczystej_56.pdf

    trzeba podać wartość przedmiotu żądań. (wartość nieruchomości)

    I teraz moje pytanie, co się stanie gdy w tym roku
    podam wartość nieruchomości (domu) powiedzmy 200.000 zł
    a za kilka lat będę chciał go sprzedać za 400.000 zł

    Albo podam na przykład 400.000 zł a faktyczna wartość
    przy sprzedaży wyniesie 200.000 zł

    Czy podanie wartości przedmiotu żądań we wniosku
    o wpis do księgi wieczystej jest jakoś prawnie wiążące ??

    Proszę o odpowiedz.

  • 2. Data: 2008-03-04 17:24:32
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    erty napisał
    > Czy podanie wartości przedmiotu żądań we wniosku
    > o wpis do księgi wieczystej jest jakoś prawnie wiążące ??

    Nic tam nie wpisuj. Ta informacja byla konieczna w czasach, gdy oplata
    od wpisu do kw byla zalezna od wartosci nieruchomosci.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2008-03-05 23:30:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MałGosia pisze:

    > Nic tam nie wpisuj. Ta informacja byla konieczna w czasach, gdy oplata
    > od wpisu do kw byla zalezna od wartosci nieruchomosci.

    Trzeba wpisać, jak w każdej sprawie cywilnej. To że teraz opłata ma
    charakter stały nie ma znaczenia.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 4. Data: 2008-03-06 06:38:09
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Johnson napisał
    > Trzeba wpisać, jak w każdej sprawie cywilnej. To że teraz opłata ma
    > charakter stały nie ma znaczenia.

    Od kiedy oplaty sa stale, to jakos nie rzucilo mi sie w oczy aby
    ktokolwiek tam cos wpisywal. Pewnie dlatego, ze na podawczym
    informuja, ze nie trzeba. Nigdy tez nie widzialam z zwiazku z tym
    zarzadzenia o koniecznosci uzupelnienia formularza o ta informacje.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2008-03-06 07:12:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MałGosia pisze:

> [...]
    > informuja, ze nie trzeba. Nigdy tez nie widzialam z zwiazku z tym
    > zarzadzenia o koniecznosci uzupelnienia formularza o ta informacje.

    I co ja na to poradzę?
    Art. 511 §1 kpc w związku z art. 187 §1 pkt 1 kpc obowiązuje
    niezależnie od tego jakie są druczki czy od tego co mówią w sądzie
    petentom. Lepiej się stosować do prawa, a nie do praktyki która bywa
    zresztą różna w różnych sądach

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."