  • 1. Data: 2003-11-10 09:17:15
    Temat: Wniosek o zalozenie Ksiegi Wieczystej
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@b...CutSpam.pl>

    Musze zlozyc taki wniosek w zwiazku z wzietym kredytem remontowym.
    Dokumenty mam chyba skompletowane, ale nie wiem jeszcze ile taka
    przyjemnosc moze kosztowac? Sad Rejonowy w Gdansku chyba nie pracuje
    (nie moge sie wogole dodzwonic, bo albo zajete, albo nikt nie raczy
    odbierac) i nie moge wciagnac informacji od zrodla.

    Slyszalem, ze koszt zalezy od wartosci mieszkania. Czy jest to jakis
    procent wartosci? Jaki?

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak -- http://butik.pl/chorepomysly
    ---------I'm Powered by Mozilla :: http://mozillapl.org/

  • 2. Data: 2003-11-12 14:17:46
    Temat: Re: Wniosek o zalozenie Ksiegi Wieczystej
    Od: "kiniaki" <k...@t...pl>

    Jest to bodajze 4% od wartosci zakupionego mieszkania lub mniej ale cos w
    tych okolicach.Mozna takze zlozyc umotywowany wniosek o rozlozenie platnosci
    na raty lub umorzenie tej oplaty.Decyzja nalezy do sedziego.
    Uzytkownik "Janusz 'Kali' Kaliszczak" <k...@b...CutSpam.pl> napisal w
    wiadomosci news:bonl2p$guh$2@news.onet.pl...

  • 3. Data: 2003-11-12 14:54:25
    Od: "el" <o...@t...pl>

    w postępowaniu wieczystoksięgowym nie ma zwolnienia od kosztów, poza
    możliwością zwolnieniem od opłaty sądowej za wniesienie środka zaskarżenia i
    sytuacji gdy osoba jest zwolniona od ponoszenia kosztów notariusza - wtedy
    nie wnosi też opłaty sądowej

  • 4. Data: 2003-11-12 14:59:49
    Od: "el" <o...@t...pl>

    ROZPORZADZENIE
    MINISTRA SPRAWIEDLIWOSCI
    z dnia 17 grudnia 1996 r.
    w sprawie okreslenia wysokosci wpisów w sprawach cywilnych.
    (Dz. U. z dnia 27 grudnia 1996 r.)

    prawdopodobnie bedzie to 1/10 wpisu stosunkowego
    wpis stosunkowy liczy sie od wartosci wg. skali

    § 1. Caly wpis stosunkowy w sprawie cywilnej oraz w sprawie gospodarczej
    wynosi:
    1) do 10.000 zl - 8%, nie mniej jednak niz 30 zl;
    2) od 10.001 zl do 50.000 zl: od pierwszych 10.000 zl - 800 zl, a od
    nadwyzki ponad 10.000 zl - 7%;
    3) od 50.001 do 100.000 zl: od pierwszych 50.000 zl - 3.600 zl, a od
    nadwyzki ponad 50.000 zl - 6%;
    4) powyzej 100.000 zl: od pierwszego 100.000 zl - 6.600 zl, a od nadwyzki
    ponad 100.000 zl - 5%, nie wiecej jednak niz 100.000 zl.

    wniosek o wpis hipoteki podlega oplacie w wysokosci 1/10 wpisu stosunkowego
    (o ile nic innego nie wynika z przepisów szczególnych)

  • 5. Data: 2003-11-13 10:40:11
    Od: "kiniaki" <k...@t...pl>

    Jezeli nie ma zwolnienia od oplaty od wpisu to dlaczego majac do zaplaty
    400zl nie zaplacilam skladajac wniosek o umorzenie nie zaplacilam ani
    centa.Sedzia na pewno nie byl tak dobroduszny i nie zniósl oplaty z dobrego
    serca tylko na podstawie przepisów.W kazdejj sprawie zarówno cywilnej jak i
    karnej istniej cos takiego zwolnienie z kosztów sadowych.U notariusza
    placilam za wszytsko

  • 6. Data: 2003-11-13 11:38:29
    Od: "el" <o...@t...pl>

    626 (1) par. 4 kpc
    Może składałeś wniosek dawno temu, przed majem 2001. Teraz niestety jest już
    inaczej.
    pozdr.
    el