  • 1. Data: 2003-05-18 23:57:23
    Temat: Wjazd policji
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Witam

    Czy jak przychodzi policja z nakazem przeszukania od prokuratora lub choćby
    na legitymację to mogą wprowadzać inne osoby nie będące funkcjonariuszami
    policji?

    Czy jest przepis mówiący że nie mogę nagrywać/filmować funkcjonariuszy
    podczas przeszukania u mnie w domu?

    Icek

  • 2. Data: 2003-05-19 18:52:06
    Temat: Re: Wjazd policji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy jak przychodzi policja z nakazem przeszukania od prokuratora lub
    choćby
    | na legitymację to mogą wprowadzać inne osoby nie będące funkcjonariuszami
    | policji?

    Mogą wprowadzić inne osoby nie będące funkcjonariuszami, pod warunkiem że
    biorą udział w czynności procesowej i są do tego uprawnione. W
    telegraficznym skrócie, to w czynnościach procesowych mogą wziąć udział
    pokrzywdzony oraz specjalista lub biegły. Po za tym prawo normuje, że
    policjant ma prawo przybrania osoby trzeciej (jako świadka), więc zasadniczo
    nie mam pomysłu na podważenie takiego wprowadzenia. Należy tylko dopilnować,
    by takie osoby zostały wpisane do protokołu z zaznaczeniem charakteru ich
    obecności.

    Co najwyżej, jesli dojdzie do "przegięcia", to można się żalić na czynności
    policjantów do ich przełożonego - jakby na przykład wprowadzili wycieczkę
    przedszkolaków, by sobie zabaczyli, jak wygląda przeszukanie.

    | Czy jest przepis mówiący że nie mogę nagrywać/filmować funkcjonariuszy
    | podczas przeszukania u mnie w domu?

    Nic mi o tym nie wiadomo. W sumie nie ma zakazu utrwalania przez osoby nie
    będące funkcjonariuszami czynności procesowych. Jakże często na miejscu
    zdarzenia latają goście z telewizji i filmują pracę grupy - szczególnie jak
    to jest na wolnym powietrzu. No to moim zdaniem właściciel mieszkania ma tym
    bardziej prawo do tego.