  • 1. Data: 2012-03-21 11:33:35
    Temat: Windykacja komornicza z mojego zobowiązania
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Witam,
    mam taką sprawę. Mój kontrahent jest windykowany przez komornika i właśnie
    dostałem zajęcie jego wierzytelności na poczet jego długu. Pani z biura
    komornika mi powiedziała, że jak nie zapłacę mojemu
    kontrahentowi/komornikowi faktur (faktycznie 75 proc. z faktur dla
    komornika) to będą windykować mnie. Czy to prawda? Czy mój kontrahent
    nabędzie od komornika darmowo i bez tytułu usługę windykowania należności
    ode mnie?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 2. Data: 2012-03-21 12:07:17
    Temat: Re: Windykacja komornicza z mojego zobowiązania
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-03-21 12:33, wromek pisze:
> [...]
    > komornika) to będą windykować mnie. Czy to prawda? Czy mój kontrahent
    > nabędzie od komornika darmowo i bez tytułu usługę windykowania należności

    To nie wiesz o tym ze w tym kraju jedyna osoba ktora moze sciagac dlugi
    jest komornik ?

  • 3. Data: 2012-03-21 14:17:44
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-21 14:19, Nixe pisze:

    > Pani z biura komornika po prostu dąży do tego, by konto dłużnika, a
    > Twojego kontrahenta (zajęte zapewne przez komornika) zapełniło się
    > pieniążkami, które komornik będzie mógł wówczas podjąć.

    A po co tak skomplikowanie. Jestem pewien, że komornik podał numer
    swojego konta na które należy przelać pieniądze.

    > Nie daj się zrobić w balona. Twoje zobowiązania wobec Twojego
    > kontrahenta to nie to samo, co jego zobowiązania wobec komornika.

    A o taką zamianę wcale nietrudno...

    --
    spp

  • 4. Data: 2012-03-21 14:19:47
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał

    > mam taką sprawę. Mój kontrahent jest windykowany przez komornika i właśnie
    > dostałem zajęcie jego wierzytelności na poczet jego długu.

    Co to znaczy, że "dostałeś zajęcie_jego_wierzytelności"?
    Z jakiej parafii?

    N.

  • 5. Data: 2012-03-21 14:24:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2012 14:17, spp pisze:

    > A o taką zamianę wcale nietrudno...

    Mówisz?

    Ten kogo teraz "obrabia" komornik (lub jego syndyk) musiałby pozwać o
    zapłatę autora wątku, uzyskać nakaz zapłaty i dopiero wtedy komornik
    mógłby wejść do inicjatora wątku.

    To, że ktoś wystawił fakturę nie oznacza, że należność faktycznie
    istnieje i nie jest przedawniona.

  • 6. Data: 2012-03-21 14:31:20
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-21 14:24, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > mógłby wejść do inicjatora wątku.
    >
    > To, że ktoś wystawił fakturę nie oznacza, że należność faktycznie

    Masz obowiązek poinformować o tym komornika.

    --
    spp

  • 7. Data: 2012-03-21 14:36:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2012 14:31, spp pisze:

    > Masz obowiązek poinformować o tym komornika.

    O czym?

  • 8. Data: 2012-03-21 14:43:03
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-21 14:36, Andrzej Lawa pisze:

    > O czym?

    Czy dłużnikowi należy się zajęta wierzytelność i w jakiej wysokości, czy
    uiści zajętą wierzytelność czy też odmawia i z jakiej przyczyny, kiedy
    wypłaci i czy już ktoś inny jej nie zajął.

    --
    spp

  • 9. Data: 2012-03-21 14:51:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2012 14:43, spp pisze:

    > Czy dłużnikowi należy się zajęta wierzytelność i w jakiej wysokości, czy
    > uiści zajętą wierzytelność czy też odmawia i z jakiej przyczyny, kiedy
    > wypłaci i czy już ktoś inny jej nie zajął.

    No i powiedzmy informuję: (1) nie zapłacę, bo nie mam środków; lub (2)
    nie zapłacę, bo on mi jest dłużny jeszcze więcej (w sumie ciekaw jestem,
    jaką sytuację ma inicjator wątku ;) )

  • 10. Data: 2012-03-21 14:58:46
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-21 14:51, Andrzej Lawa pisze:

    > No i powiedzmy informuję: (1) nie zapłacę, bo nie mam środków; lub (2)
    > nie zapłacę, bo on mi jest dłużny jeszcze więcej (w sumie ciekaw jestem,
    > jaką sytuację ma inicjator wątku ;) )

    A to jeszcze zależy czy napiszesz zgodnie z prawdą a przede wszystkim
    czy potrafisz to udowodnić. Jeżeli nie - tak jak pisałem, dość łatwo
    wejdziesz w buty wierzyciela...

    --
    spp