  • 1. Data: 2005-11-10 08:21:38
    Temat: "Wieczysta gwarancja" - Allegro
    Od: d...@o...pl

    > Bzdura! Aby gwarancja byla wazna/aby serwis ja uznal musisz przedstawic
    > dowod zakupu telefonu wiec nie ma zadnej "wieczystej" gwarancji. To taki
    > sam deblizm jak na Allegro teksty:"telefon uzywany przed kobiete".

    a jak salon wyda klientowi gwarancję bez wpisanej daty
    oraz fakturę bez wpisanej daty? Ostatecznie można przyświrować,
    że zapomniało się wpisać datę na fakturze. Co więcej, nabywca
    może wystawić notę korygującą, która poprawia brak daty,
    a sprzedawca schowa ją sobie na potrzeby ew. kontroli skarbowej.

    Do punktu serwisowego nabywca pójdzie z fakturą i gwarancją, które
    uzupełni o brakującą datę. Noty korygującej pokazywać nie będzie.

    a więc jednak jest to możliwe, choć nie do końca uczciwe

    pozdr
    Sebastian

  • 2. Data: 2005-11-10 08:39:24
    Temat: Re: "Wieczysta gwarancja" - Allegro
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może wystawić notę korygującą, która poprawia brak daty,
    > a sprzedawca schowa ją sobie na potrzeby ew. kontroli skarbowej.

    Jaki idiota będzie regularnie wystawiał faktury bez daty?

    > Do punktu serwisowego nabywca pójdzie z fakturą i gwarancją, które
    > uzupełni o brakującą datę. Noty korygującej pokazywać nie będzie.

    Fałszerstwo dokumentów, zresztą dość łatwe do wykrycia.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2005-11-10 08:54:43
    Od: d...@o...pl

    > Jaki idiota będzie regularnie wystawiał faktury bez daty?

    ktoś mógłby przyświrować, że "zapomniał", iż program musi wstawiać datę,
    ale oczywiście, jako "uczciwy" podatnik, natychmiast sprawę skorygował,
    tę wadę programu komputerowego, ale w międzyczasie sprzedał tysiąc nokii :-)

    > Fałszerstwo dokumentów, zresztą dość łatwe do wykrycia.

    zgadzam się z kolegą.
    Jednakże serwis raczej by nie sprawdzał i sprawa by się nie wydała.

    najłatwiej "zapomnieć" o dacie, gdy wypisujemy faktury ręcznie.
    W to można się bawić na początku, np. zanim wdroży się system komputerowy
    możnaby zrobić wzór faktury (inny dla każdego modelu telefonu), odbić
    na ksero, a potem wpisywać tylko nabywcę, nr faktury, podpisy nabywcy
    i sprzedawcy (no i "zapominać" o wpisywaniu daty). Taka prowizorka
    nie byłaby tolerowana zbyt długo, ale na początku, mogłaby ujść...

    BTW: ja nie neguję naganności ani idiotyczności takiego postępowania
    polemizowałem jedynie z poglądem, jakoby "wieczysta gwarancja"
    była w ogóle niemożliwa. Możliwa jest, incydentalnie, gdyż na większą
    skalę wystawianie dokumentów sprzedaży bez daty byłoby podejrzane.

    pozdr
    Sebastian

  • 4. Data: 2005-11-10 10:25:52
    Od: maho <m...@p...net>

    d...@o...pl wrote:

> [...]
    >

    > zgadzam się z kolegą.
    > Jednakże serwis raczej by nie sprawdzał i sprawa by się nie wydała.

    Co najwyżej to nie jest wieczysta gwarancja, tylko ewentualnie
    długotrwała. Jeżeli zaniesiesz do serwisu model nieprodukowany od 10
    lat, z datą sprzedaży pół roku wstecz, to serwis na mur beton będzie coś
    podejrzewać.

    pozdrav

    maHo

  • 5. Data: 2005-11-10 10:42:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dkv767$l5a$1@atlantis.news.tpi.pl>, maho wrote:
    > Co najwyżej to nie jest wieczysta gwarancja, tylko ewentualnie
    > długotrwała. Jeżeli zaniesiesz do serwisu model nieprodukowany od 10

    Może być i wieczysta i bez faktury. Wyłącznie zalezy to od dokumentu
    gwarancyjnego. Prawnie przeszkód raczej nie ma.

    > lat, z datą sprzedaży pół roku wstecz, to serwis na mur beton będzie coś
    > podejrzewać.

    Gwrancja niekoniecznie polega na skutecznym oszukiwaniu serwisu.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-11-10 11:00:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Może być i wieczysta i bez faktury. Wyłącznie zalezy to od dokumentu
    > gwarancyjnego. Prawnie przeszkód raczej nie ma.

    W swoim czasie orientowalem sie jak to wyglada ze sprzetem 3COM-a. Otoz
    gwarancja, ktora nazywa sie wieczysta - jest udzielana przez producneta
    wylacznie pierwszemu nabywcy. Cokolwiek to znaczy ;)

    j.