  • 11. Data: 2009-06-08 13:58:34
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Tristan pisze:

    > Bo to nie są niewierzący. To są wojujący ateiści. Antykościelne ugrupowanie
    > religijne. Oni wierzą w chrzest, tylko są mu przeciwni. Uważają, że każdy
    > powinien zostać ofiarą szatana.

    Daruj sobie te idiotyzmy. Pytałem na poważnie.

  • 12. Data: 2009-06-08 14:02:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ale wiesz, że jedyny szatan siedzi w Twojej głowie?

    Mysle, ze stanowczo bardziej wole czytac Twe posty dotyczace podatkow i
    rachunkowosci. Niech tak lepiej zostanie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2009-06-08 14:16:49
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > problem. To samo z pozostałymi sakramentami. A chronić przed
    > "indoktrynacją kościoła" to można zacząć w chwili, gdy dziecko jest
    > zdolne do jakiś własnych wyborów i w ogóle się tym zagadnieniem
    > zainteresuje, co moim zdaniem nastąpi gdzieś koło bierzmowania. Większy
    > problem może być, jeśli rodzice należą do dwóch różnych kościołów. W
    > ostateczności moim zdaniem pozostaje zwrócenie się do Sądu Rodzinnego. Z
    > tym, że moim zdaniem tego typu rzeczy należałoby faktycznie przemyśleć
    > przed ślubem, bo przecież z góry wiadomo, że będzie to jakimś problemem.

    Żadnego ślubu nie było, zbliża się cywilny (czyli zabezpieczenie
    interesów dziecka)- ale termin w sytuacji coraz większych naprężeń
    zaczyna się oddalać, o kościelnym (zabezpieczenie interesów KK) nie ma
    jakiejkolwiek dyskusji.
    Problem jest w czym innym. Matka dziecka, dopóki dziecka nie było na
    świecie, robiła wrażenie, że kościół jej "zwisa i powiewa". Jak dziecko
    się pojawiło, pojawiło się ciśnienie na chrzest. Niewierzący zrobił
    ukłon w stronę światopoglądu matki i jednym słowem otworzył furtkę na
    indoktrynację, o której już przebąkuje rodzina matki dziecka. Z resztą,
    czy jego niezgoda cokolwiek by znaczyła, gdyby np: matka ochrzciła
    dziecko pod dłuższą nieobecność ojca dziecka. Jak się dowiedziałem,
    chrztu odkręcić się nie da. Niewierzącego polskie prawo, jak widać, nie
    obroni. Poza tym, do momentu urodzin rodzina matki nie ujawniała
    jakichkolwiek ruchów w temacie wiary. W życie młodych kompletnie się nie
    wtrącali. W tej chwili - dziecko ma 9 m-cy, nawet jeszcze nie chodzi, a
    już zaczyna się dyskusja na temat komunii.

    Czy polskie sądy w ogóle zajmowały jakieś stanowisko w tym temacie, np:
    nakaz powstrzymania się od działań religijnych ze strony wierzącej aż do
    osiągnięcia przez dziecko określonego wieku. Obawiam się, że Polska to
    nie USA.

  • 14. Data: 2009-06-08 14:19:50
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Cze, 15:06, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    Dla rodzica niewierzącego polanie wodą główki dziecka nie
    > powinno mieć większego znaczenia, więc nie rozumiem, z czego wynika
    > problem.

    Oboje rodzice maja sprawowac opieke nad dzieckiem i wychowywac ze w
    zdrowiu psychicznym i fizycznym. Ateista czy tez osoba nie bedaca
    czlonkiem KK moze uznac ze w tymze kosciele zdrowie psychiczne dziecka
    jest narazone na szwank a wykorzystwanie pozycji przez ksiezy moze
    rowniez doprowadzic do wykorzystywania fizycznego. Jesli jednak jedno
    z rodzicow wbrew woli drugiego lub pomimo jego sprzeciwu robi cos z
    dzieckiem to jaka ma rodzic pewnosc ze za dwa miesiace nie zapisze go
    szkoly gdzies na drugim koncu polski? Mamy tutaj z jednej strony
    dylemat poniewaz rodzicie powini wspolnie wychowywac dziecko ale z
    drugiej strony jak mozna wychowac dziecko w odpowiedni sposob
    (chociazby pozostawiajac mu decyzje co do wyboru religii do dokonania
    w 18 urodziny). Powinno sie wtedy ograniczyc wladze rodzicelska
    jednego z opiekunow.

    Co do wychowywania i zdolnosci wyborow. Nie mialbys nic przeciwko temu
    zeby dziecko lat dajmy na to 5 mialo dwa razy w tygodniu kontakt z
    homoseksualistami oraz uczylo sie na pamiec wierszykow i piosenek o
    rozowej rewolucji?
    Niektorzy nie chca zeby ich dzieci byly indoktrynowane na lekcach
    wychowania seksualnego a niektorzy nie chca zeby byly indoktrynowane
    przez facetow w sukienkach.

  • 15. Data: 2009-06-08 14:21:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr pisze:

    > Żadnego ślubu nie było, zbliża się cywilny (czyli zabezpieczenie
    > interesów dziecka)- ale termin w sytuacji coraz większych naprężeń

    Jakie interesy dziecka zabezpiecza ślub cywilny?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-06-08 14:48:06
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]
    jest narazone na szwank a wykorzystwanie pozycji przez ksiezy moze
    rowniez doprowadzic do wykorzystywania fizycznego.

    Ty chyba byłeś wykorzystywany. W czasie chrztu. Nie pisałbyś takich głupot
    przecież.

    Leszek

  • 17. Data: 2009-06-08 14:52:10
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    >Niewierzącego polskie prawo, jak widać, nie obroni.

    Przed czym? Indokrynacja 9 miesięcznego dziecka?? NIe wierz i daj wierzyć
    innym. Dziecko gdy dorośnie samo wybierze a wcześniejszy chrzest czy komunia
    nie mają żadnego znaczenia. A co by zmienił fakt gdyby matka ochrzciła
    dziecko po kryjomu? Ulżyło by ci?

    Pzdr
    Leszek

  • 18. Data: 2009-06-08 15:00:00
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:
> [...]
    > Niektorzy nie chca zeby ich dzieci byly indoktrynowane na lekcach
    > wychowania seksualnego a niektorzy nie chca zeby byly indoktrynowane

    Dziękuję za ten post. Bardzo trafnie ująłeś poruszany przeze mnie problem.

  • 19. Data: 2009-06-08 15:02:32
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Nostradamus pisze:

> [...]
    > rowniez doprowadzic do wykorzystywania fizycznego.
    >
    > Ty chyba byłeś wykorzystywany. W czasie chrztu. Nie pisałbyś takich

    Mylisz się, znam osoby, które nie dopuszczają w ogóle myśli, aby dziecko
    wychowywało się bez pana bozi. Jak sądzisz, gazety czy plotki takie
    poglądy wyrabiają??? A może katolicka indoktrynacja, "brainwashing" w
    dzieciństwie.

  • 20. Data: 2009-06-08 15:20:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > wychowywało się bez pana bozi. Jak sądzisz, gazety czy plotki takie
    > poglądy wyrabiają??? A może katolicka indoktrynacja, "brainwashing" w

    A znasz osoby, ktore nie wierzac w nic, poza swiatem materialnym "tu i
    teraz" potrafia wypowiadac sie o sprawach religii bez nienawisci, agresji i
    wyszydzania.
    Jesli nie znasz - to poznaj, a jesli znasz, to wez z nich przyklad.

    Pozdrawiam
    SDD