  • 1. Data: 2002-05-27 10:07:26
    Temat: Weksel in blanco
    Od: "Nicoss" <n...@w...pl>

    Witam grupowiczow!

    Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie.
    Otoz jestem czlonkiem zespolu autorskiego, ktory podpisal umowe z inna
    strona. W zalaczniku umowy jest wyszczegolniony sklad zespolu oraz udzialy.
    Zapezpieczniem tej umowy jest weksel in blanco. Czy jeden czlonek zespolu,
    ktory fizycznie ma weksel, moze zlozyc go w sadzie i otrzymac naleznosc
    tylko na swoje konto? Czy tez weksel in blanco musi byc zlozony wraz z
    umowa, ktorego jest zabezpieczeniem?

    --
    Pozdr,
    Mirek

  • 2. Data: 2002-05-27 21:20:27
    Temat: Re: Weksel in blanco
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > ktory fizycznie ma weksel, moze zlozyc go w sadzie i otrzymac naleznosc
    > tylko na swoje konto? Czy tez weksel in blanco musi byc zlozony wraz z

    A na czyje zlecenie weksel został wystawiony?
    Należność z tytułu weksla nalezy się tej osobie.
    Na pewno wystarczy sam weksel ze względu na jego abstrakcyjny, oderwany (w
    tym przypadku od umowy, której wykonanie zabezbiecza) charakter.

    pozdr.
    T.