    From: "Marta" <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wcześniejsza emerytura.
    Date: Sun, 10 Aug 2008 16:06:03 +0200

    Pytanie w imieniu znajomego.

    Witam.

    Moje pytanie dotyczy realnej szansy uzyskania wcześniejszej emerytury.

    W październiku br. Kończę 50 lat, mam zaliczone 25 lat okresów składkowych
    do 1.01.1999 r. [Decyzja ZUS o kapitale początkowym]. Dodatkowo mam ponad 20
    lat pracy w szczególnych warunkach - mam stosowne świadectwo pracy. Nie
    jestem zapisany na chwilę obecną do OFE.

    Jak Państwo sądzą czy jest jakaś szansa, aby uzyskać wcześniejszą
    emeryturę??

    Jeśli tak to byłbym wdzięczny za podanie dzienników ustaw, z których
    wynikałyby moje uprawnienia emerytalne.

    Z góry Dziękuję.