    From: "Zealota" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Watpliwości dotyczące prawa pracy
    Date: Thu, 11 Nov 2004 23:57:12 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@simon.bmj.net.pl

    Witam
    Gdzie znajde w jakiejs przystepnej formie poradnik w jaki
    sposob wyliczac swoja pensje?? Chodzi mi o to ze w umowie o
    prace mam pewna kwote, na tzw pasku mam jakies inne kwoty
    itd. jak sie w tym wszystkim polapac?? Co to jest kwota
    ubruttowiona, ile wynosza skladki na zus itd. Czye jest
    gdzies "jakis wzor" w ktorym na podstawie kwoty z umowy o
    prace dostane to co "na rękę"
    Czy w jakis sposob okreslona je forma tzw "paska" - co w nim
    powinno byc zawarte itd.
    Czy moge bez konsekwencji odmowic pracodawcy prace w sobote
    jesli na umowie na czas nieokreslony mam napisane: praca 8
    dziennie, 40tygodniowo wedlug harmonogramu. Pracodawca
    wyliczyl sobie smieszna kwote za prace w sobote (twierdzi
    rowniez ze profil firmy jest taki a nie inny wiec sobota to
    zwykly dzien roboczy sic!) i moge sobie za nia wziac dzien
    wolny
    W tejze umowie nie mam nic napisane o pracy zmianowej a
    wymagaja ode mnie pracy naprzemian w godzinach od 8 do 16
    lub o 14 do 22??
    Czesto dostaje polecenia sluzbowych wyjazdow do innych miast
    (do kilkudziesieciu kilometrow) ktore trwaja od kilku do
    kilkunastu godzin a jeszcze nigdy nie dostalem diety - czy
    sa jakies kruczki, ktore powoduja, ze nie jest to traktowane
    jako wyjazdy sluzbowe (np brak pisemnego polecenia).

    Pozdrawiam
    Tedy