  • 1. Data: 2005-11-21 09:02:38
    Temat: Urpawnienia BSA
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Jakie uprawnienia w Polsce ma BSA (Business Software Alliance) zajmujące
    się kontrolą oprogramowania?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 2. Data: 2005-11-21 09:28:59
    Temat: Re: Urpawnienia BSA
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Schwester napisał(a):
    > Jakie uprawnienia w Polsce ma BSA (Business Software Alliance) zajmujące
    > się kontrolą oprogramowania?

    Takie same, jak Ty.

    M.

  • 3. Data: 2005-11-21 09:30:18
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Schwester <j...@c...com> naskrobał/a w

    > Jakie uprawnienia w Polsce ma BSA (Business Software Alliance)
    > zajmujące się kontrolą oprogramowania?

    Takie same jak inne osoby prawne, czy bezprawne.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    The Death Star Project was our last, best hope for peace...

  • 4. Data: 2005-11-21 10:42:16
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    BSA nie prowadzi kontroli. Na kontrolę przychodza policjanci i agenci firmy
    Hetman ("zbrojne ramię" BSA).

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 5. Data: 2005-11-21 11:04:29
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Winetoo napisał(a):
    > BSA nie prowadzi kontroli. Na kontrolę przychodza policjanci i agenci
    > firmy Hetman ("zbrojne ramię" BSA).
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo

    To zadam pytanie inaczej - jakie uprawnienia mają osoby/instytucje
    wykonujące kontorlę legalności oprogramowania.
    Np. czy mogą wyważyć drzwi, czy muszą mieć jakiś nakaz jeśli
    osoboa/instytucja kontorlowana stawia opór?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 6. Data: 2005-11-21 11:16:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Schwester napisał(a):

    > To zadam pytanie inaczej - jakie uprawnienia mają osoby/instytucje
    > wykonujące kontorlę legalności oprogramowania.

    Zadnych. Dlatego przychodza z Policja.

    j.

  • 7. Data: 2005-11-21 11:17:00
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > To zadam pytanie inaczej - jakie uprawnienia mają osoby/instytucje
    > wykonujące kontorlę legalności oprogramowania.
    > Np. czy mogą wyważyć drzwi, czy muszą mieć jakiś nakaz jeśli
    > osoboa/instytucja kontorlowana stawia opór?

    kodeks postepowania karnego rozdzial 25. odrazu uprzedzam, sprawdzenie
    oprogramowania przy donosie nie jest czynnoscia niecierpiaca zwloki.

    p.

  • 8. Data: 2005-11-21 12:40:12
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Ktoś miły złożył donos na moją byłą firmę. Donos był taki 'dobry', że
    przyszli policjanci z długą bronią. Kazali sie zebrać w jednym pokoju bez
    telefonu, zarekwirowali komórki, żebyśmy nie mogli nikogo powiadomić.
    Mieliprzy sobie nakazy rewizji osobistej i rewizji w domach każdego z
    pracowników.

    Po jakiejś godzince, jak się okazało, że nie ma tego czego szukali, to już
    była całkiem miła rozmowa. Oczywiście jakiś soft i filmy znaleźli, ale nie
    tego szukali. Mogę się tylko domyślać, że szukali pornografii dziecięcej,
    internetowego handlu bronią lub tym podobnych.

    To czy do firmy przyjdzie jeden dzielnicowy z połką, czy cała banda z długą
    bronią i nakazami rewizji po domach zależy tylko i wyłącznie od widzimisię
    komendanta (a pośrednio donosu)

    P.S. Przypominam, że w uzasadnionych przypadkach policja ma prawo dostarczyć
    nakaz później. Tzn. najpierw zrobią rewizję, a na drugi dzień przyniosą Ci
    nakaz. Jeśli chodzi o piractwo komputerowe, to ZTCP do tej pory w Polsce
    zwykle mieli nakaz przy sobie.

    Np. procedura dla sieci osiedlowych wygląda tak: Łąpią hurtownika, który
    ludziom wysyła płytki z programami (filmami się BSA nie zajmuje, więc
    policja zwykle też nie). U tego hurtownika znajdują listę adresów ip na
    które wysyłał swoje programy, wraz z potwierdzeniem wpłaty na konto lub
    korespondencją potwierdzającą, że ktoś zapłacił za wysłanie jakiegoś
    programu na jakieś ip.

    Z tym idą do providera sieci z nakazem od prokuratora i ten ma obowiązek
    udostępnić im dane osobowe wszystkich użytkowników kożystających z tej sieci
    (widocznej na zewnątrz jako jeden ip) Maja kilkadziesiąt lub kilkaset
    adresów na które dostają z prokuratury nakaz rewizji w mieszkaniach.

  • 9. Data: 2005-11-21 18:21:19
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

> [...]
    > które wysyłał swoje programy, wraz z potwierdzeniem wpłaty na konto lub
    > korespondencją potwierdzającą, że ktoś zapłacił za wysłanie jakiegoś

    Niezly fantasta z Ciebie :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2005-11-21 19:44:18
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wiadomość z dnia 21 listopad 2005 autorstwa *januszek*
    wyjaśniam co następuje:

    > Zadnych. Dlatego przychodza z Policja.

    Procesowo mogą wziąć udział w postępowaniu na podst. art. 90 kpk, pod
    warunkiem, że statut takiej organizacji społecznej (zaznaczam, że nie znam
    formy pod jaką funkcjonuje BSA) zobowiązuje ją do ochrony interesu
    społecznego jakim jest przeciwdziałanie pewnego rodzaju naruszeniom.

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597