    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Urlop w dziwnym wymiarze
    Date: Tue, 05 Sep 2006 20:18:10 +0200

    Witam

    Ktoś może pomoże wyjaśnić sposób kuriozalnego naliczenia urlopu?
    Spotkałem się z baaaardzo dziwnie policzonym urlopem.
    Koleżanka pracuje w firmie państwowej. Zaczęła pracę w połowie
    marca 2003 na okres próbny. Miała wymiar urlopu 18 dni w skali
    roku. Po 3 miesiącach podpisano umowę na czas określony. Na 3
    lata. Wówczas już można było wziąść pół urlopu po połowie roku.
    Wzięła więc, chyba w październiku 9 dni roboczych. W 2004 roku
    powiedziano jej, że ponieważ wzięła po połowie przepracowanego
    roku pół urlopu, to w 2004 dostanie także tylko pół. (!)
    Twierdziła tak kadrowa. Wg mnie została wprowadzona w błąd. Jako
    osoba młoda, nie miała dużego doświadczenia i uwierzyła w to.

    Wg zdrowego rozsądku i mojej wiedzy, koleżance należałby się
    jeszcze urlop za pozostałą proporcjonalnie część roku 2003 (czyli
    (18 x 9/12)-9 =~ 4 dni oraz pół urlopu za 2004, czyli 9 dni.
    Razem 13 dni
    Czy jest jakaś możliwość, że nie mam racji?
    Czy i jak dałoby się jeszcze coś z tego odzyskać? Czy to w
    urlopie czy w ekwiwalencie za niewykorzystaną część. Załóżmy, że
    wówczas pracodawca miał niecierpiące zwłoki prace w firmie. Aż do
    dzisiaj ;-)
    Czy ktoś z firmy z tytułu naprawienia tego błędu poniósłby
    szkody? Kadrowa już tam nie pracuje.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: na Onet czasem listy nie dochodzą !!!