  • 1. Data: 2005-12-13 20:27:20
    Temat: Umowa Google, czy jest zgodna z prawem ?
    Od: "Lukasz" <x...@p...onet.pl>

    Witam,

    Google udostepnia program wymiany banerow.
    Chcialem sie do tego programu zapisac ... i w sumie rozpoczalem proces
    zapisuwania sie.

    Google mnie ogolnie zadziwilo.

    Troche dalem plamy ze nie udalo mi sie znalezc regulaminu przed rozpoczeciem
    procesu rejestracji ... ale co tam ;]

    Program mniejwecej dziala tak ze jest: 'Reklamodawca' -> 'Google' <-
    'Reklamobiorca udostepniajacy przestrzen reklamowa'.

    Reklamodawcy placa Google za wyswietlenie reklam.
    Google placi reklamobiorca za udostepnienie przestrzeni do wyswietlania reklam.
    Google jest tu w roli posrednika

    Umowa ogolnie standardowa jak dla mnie :) czyli jako reklamobiorca nie mam
    zadnych praw ... przynajmniej z tego co przeczytalem zanim stwierdzilem ze ta
    umowa nie jest dla mnie.

    1) google moze mi nie zaplacic jesli reklamodawca nie zaplaci googlom, slyszalem
    ze to w ogole jest nie legalne.
    2) nie ma jasno okreslonych zasad kiedy nastepuja fakty lamania regylaminu
    upowazniajace google do wyrzucienia mnie z programu (oczywiscie dotychczas
    zarobionych pieniedzy nie wyplaca)
    3) google moze mnie obciazyc jakimis magicznymi kosztami dochodzenia podjetego w
    celu sprawdzenia czy zlamalem regulamin

    Wiecej nie pamietam, ale dziwna umowa ... sporo nawet nie przeczytalem bo
    starczylo mi tyle ;]

    Czy punkt 1) jest legalny ?

    Umowe mozna znalezc tu:
    https://www.google.com/adsense/localized-terms?hl=pl