  • 1. Data: 2007-09-26 13:51:48
    Temat: Ubieganie sie o pomoc z opieki spolecznej...
    Od: "GEN" <g...@s...pl>

    Witam,

    moja mama (73 lata) z racji tego ze po 35 latach pracy w sluzbie zdrowia
    (sredni personel medyczny), od momentu przejscia na emeryture wg 'starego
    portfela', ciagle zyje w niedostatku - za 700zl starcza na mieszkanie z
    mediami i niewiele zostaje na jedzenie a juz nie mowiac o lekach, butach,
    grzaniu w zimie.
    Bywalo, ze ubiegala sie o dorazna pomoc w opiece spolecznej, np. na zakup
    wegla badz drozszych lekarstw. Do tej pory otrzymywala wspomniana pomoc.
    Kilka dni temu po ubieganiu sie w opiece, ta zwrocila sie do mnie z pismem w
    celu przeprowadzenia wywiadu srodowiskowego wraz z alimentacja (z prosba o
    przygotowanie zaswiadczen o dochodach rodziny).
    Mama ubiega sie o pomoc dorazna a nie comiesieczna, wiec nie rozumiem
    dlaczego Osrodek Pomocy Spolecznej chce od razu uzyskac ode mnie informacji
    nt dochodow rodziny w zwiazku z obowiazkiem alimentacyjnym. Jedyna
    informacje o alimentach na rodzicow jaka znalazlam, jest na stronie
    http://www.warszawianka.waw.pl/?23,1,892
    cytat: "O tym, czy ktoś jest w niedostatku zawsze decyduje sąd i to sąd
    określa, jakie są usprawiedliwione potrzeby danej osoby (np. wózek
    inwalidzki czy leki). Nie ma tu też znaczenia pobieranie innych świadczeń
    np. renty czy świadczeń z opieki społecznej."
    Jak mam to rozumiec?
    Mojej mamie jest strasznie przykro, ze po latach nauki, pracy i samotnym
    wychowywaniu dziecka, teraz musi isc prosic o jalmuzne Panstwo a te jeszcze
    robi problemy innym (mnie czyli, corce).
    Wspomne ze moja rodzina liczy 4 osoby - ja z mezem (oboje pracujemy) oraz
    dwojka uczacych sie dzieci. Pomagamy naszym (samotnym) mamom na miare
    mozliwosci. Niestety nie stac nas na to, aby zakupic tone wegla na zime bo
    jest to duzy koszt z uwagi na to, ze musze wybierac miedzy dodatkowymi
    zajeciami dla moich dzieci. Szczerze mowiac jestem podenerwowana
    stanowiskiem opieki spolecznej i najchetniej bym odmowila ich wizity, ale
    nie wiem co robic i prosze was o opinie/porady.

    Pozdrawiam
    Danusia - nauczycielka klas pierwszych

  • 2. Data: 2007-09-26 13:58:28
    Temat: Re: Ubieganie sie o pomoc z opieki spolecznej...
    Od: mauser50 <m...@g...com>

    GEN pisze:
> [...]
    > stanowiskiem opieki spolecznej i najchetniej bym odmowila ich wizity, ale
    > nie wiem co robic i prosze was o opinie/porady.

    Witam

    Nie odpowiadaj na ich wezwania nie posiadają, żadnej siły sprawczej, Ja
    tak zrobiłem i teściowa od 3 lat otrzymuje zasiłek a za próg mojego domu
    nie weszli bo nie mają takiego prawa.

    Z poważaniem mauser50

  • 3. Data: 2007-09-26 14:22:13
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu GEN porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > dlaczego Osrodek Pomocy Spolecznej chce od razu uzyskac ode mnie informacji
    > nt dochodow rodziny w zwiazku z obowiazkiem alimentacyjnym.

    Ustawa o pomocy spolecznej powinna Ci to rozjasnic.

> [...]
    > mozliwosci. Niestety nie stac nas na to, aby zakupic tone wegla na zime bo
    > jest to duzy koszt z uwagi na to, ze musze wybierac miedzy dodatkowymi

    Rozumiem Cie. Dodam jeszcze ze limity w ustawie o pomocy spolecznej sa
    ustawione na 'sztywno', nie jest brana pod uwage lokalizacja, srednie
    koszty zycia w danym miejscu oraz 'stale obciazenia' - 1200zl/os w
    przypadku malzenstwa mieszkajacego przy rodzicach czy w odziedziczonym
    domu, w mniejszej miejscowosci, ma inna wartosc niz w przypadku
    malzenstwa w duzym miescie, wynajmujacego mieszkanie lub splacajacego
    kredyt.
    Jedyne wyjscie jakie widze to isc do pomocy spolecznej (a najlepiej do
    prezydenta/burmistrza) i wyjasnic jaka jest sytuacja. Jesli przedstawi
    sie odpowiednio sytuacje, poprze to konkretnymi dowodami a miasto bedzie
    mialo troche wolnych srodkow, to moze sie dorzuca i Ciebie odciaza.

    --
    badzio