    From: pwz <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Ubezpieczenie - szkoda - 500 zł
    Date: Wed, 04 Nov 2009 14:16:21 +0100

    Witam!

    [FUT: pl.soc.prawo, pl.misc.samochody]

    Mam następujące pytania/prośbę o poradę: otóż skradziono mi z auta
    kołpaki na koła oraz ozdobny emblemat z maski samochodu. (Opisywałem
    całą historię ze dwa tygodnie temu na pl.misc.samochody) Poinformowałem
    o tym policję, po czym mojego ubezpieczyciela. Tenże wysłał do mnie
    rzeczoznawcę, wypisaliśmy wszystkie kwitki itd. Dzisiaj otrzymałem od
    ubezpieczyciela informację, że nie wypłaci mi żadnego odszkodowania,
    ponieważ koszt szkody nie przekracza 500 zł. Nie mam przy sobie tekstu
    tego zawiadomienia, ale (z pamięci) jest w nim mowa o tym, że tak
    właśnie wynika z jakiejś tam uchwały ich zarządu/rady/whatever. Innymi
    słowy: jeżeli masz szkodę mniejszą aniżeli 500 zł (wyliczone przez
    nich), to się wypchaj.

    I teraz moje pytania:
    1. Czy jest to standardowe postępowanie ubezpieczyciela? Tzn. czy inne
    TU mają takie same klauzule? A jeżeli nie, to które nie mają dolnego
    limitu? Pytam o to, ponieważ już wiem, że będę chciał zmienić to TU (dla
    zasady; zwłaszcza że IMHO najwięcej szkód jest właśnie takich drobnych.)
    2. Czy nie jest to przypadkiem jakiegoś rodzaju tzw. "klauzula
    niedozwolona"?
    3. Jeszcze sprawdzę regulamin i umowę ubezpieczenia, ale wydaje mi się,
    że jako klient mogę mieć w nosie to, co sobie firma "uchwali", a zatem
    powinni mi wypłacić odszkodowanie bez względu na jego wartość... No
    chyba że decydują o tym wyraźnie zapisy regulaminu...

    Bo całą ta sytuacja wydaje mi się taka jakaś... unfair - płacę za
    ubezpieczenie, po czym ubezpieczyciel mówi mnie, że nie zapłaci mi za
    powstałą szkodę, bo ma ona zbyt niską wartość... :-\

    Aha, jeżeli ma to znaczenie - sytuacja dotyczy TU Allianz (z różnych
    powodów ubezpieczyłem się akurat w tym TU), ja = osoba fizyczna.

    Pozdrawiam
    pwz