  • 1. Data: 2004-02-05 10:17:17
    Temat: Ubezpieczenie OC
    Od: "Wojtek" <z...@p...onet.pl>

    Podobno cos sie zmienilo w prawie i oplacone ubezpieczenie OC przechodzi na
    nowego wlasciciela. Ale o co chodzi? Otrzymalem w spadku samochod, ktory ma
    oplacone OC. Czy bede mogl jezdzic na tym ubezpieczeniu, az sie skonczy?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-02-05 14:42:54
    Temat: Odp: Ubezpieczenie OC
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Tylko jeśli było wykupione w 2004 roku .

  • 3. Data: 2004-02-05 15:27:06
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC
    Od: "karol" <b...@m...pl>

    A jeśli było wykupione 2003 ? Kupujący ma prawo do ubezpieczenia ? Jeśli
    właściciel samochodu sprzedaje samochód w 2004 roku (polisa z 2003). Kto ma
    prawo do ubezpieczenia? Chodzi mi o ewentualny zwrot nadpłaty dla
    sprzedającego.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 4. Data: 2004-02-05 22:40:17
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko jeśli było wykupione w 2004 roku .

    nie prawda - w ustawie nie ma przepisow przejsciowych, czyli stosuje ja sie
    takze do umow zawartych w 2003 roku. Zgodnie z konstytucja, w razie kolizji
    przepisow, ustawa ma pierszenstwo przed rozporzadzeniem, ktore regulowalo
    sprawe dotychczas.

    Co do spadku, to pytanie otwarte - czy przejscie pojazdu do masy spadkowej
    to to samo co zbycie pojazdu - ustawa mowi o "zbyciu" czyli darowiznie i
    sprzedazy - szczerze mowiac jak jest przy spadku to nie zastanawialem sie,
    choc uwazam, ze zgodnie z celowa wykladnia prawa spadkobierca w mysl ustawy
    takze wchodzi w prawa i obowiazki spadkodawcy (odpowiednio jak ze zbywca i
    nabywca), wraz ze wszystkimi konsekwencjami - solidarna odpowiedzialosc za
    skladke, mozliowsc odstapienia od umowy przez nabywce itp.

    p.
    W,

  • 5. Data: 2004-02-06 16:24:30
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

> [...]
    kolizji
    > przepisow, ustawa ma pierszenstwo przed rozporzadzeniem, ktore

    A prawda .Zawracasz kijem Wisłę .