    From: "Czarny" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Treśc licencji - skopiowanie
    Date: Thu, 24 Mar 2011 00:11:23 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    Witam,
    Dawno temu (parę lat) spotkałem w sieci informację że prawo dopuszcza aby
    tworząc licencję (np na używanie oprogramowania) można było posłużyć się innymi
    licencjami (copy & paste). Tzn prawo autorskie nie chroni (nie zabrania
    kopiować) m.in. zapisów licencyjnych.

    Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie postawionej tezy.

    Wg mojej opinii jest to logiczne. Ja, jako producent gry komputerowej mogę
    przecież chcieć aby wytworzona przeze mnie gra była chroniona prawnie równie
    dobrze co produkt konkurencji. Czyli że nie wolno jej bezprawnie kopiowac,
    modyfikowac, rozbierać na części,..etc. A że w rezultacie otrzymam (zupełnie
    przypadkowo oczywiście) ten sam tekst co w licencji to naturalna rzecz. Nie będę
    przecież zamiast: "nie wolno kopiować" pisał: "nie możesz synu kopiować".

    Pozdrawiam
    i dzięki za pomoc.