  • 1. Data: 2008-07-30 07:33:40
    Temat: Termin wypowiedzenia
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Rzecz dotyczy umowy najmu lokalu użytkowego. Punkt umowy brzmi: "Umowa
    zostaje zawarta na czas nieokreślony i obowiązuje od dnia X, z
    jednomiesięcznym terminem wypowiedzenia obowiązującego dla każdej ze
    Stron."

    Przeczytałem stosowne zapisy w KC dot. terminów (art. 110-116), ale
    chciałbym się jeszcze upewnić: czy mogę wypowiedzieć umowę np. z dniem 4
    sierpnia i efektywnie od 5 września będę mógł uznać, że umowa zostaje
    rozwiązana?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-07-30 09:16:56
    Temat: Re: Termin wypowiedzenia
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał
> [...]
    > chciałbym się jeszcze upewnić: czy mogę wypowiedzieć umowę np. z dniem 4
    > sierpnia i efektywnie od 5 września będę mógł uznać, że umowa zostaje

    IMO jak wypowiesz 4 sierpnia, to obowiązuje do 3 wrześnie włącznie. Już 4
    wrześnie nie obowiązuje.

  • 3. Data: 2008-07-30 11:18:21
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 11:16:56 +0200, glizda napisał(a):

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał

    > IMO jak wypowiesz 4 sierpnia, to obowiązuje do 3 wrześnie włącznie. Już 4
    > wrześnie nie obowiązuje.

    A nie rozpocznie biegu okres wypowiedzenia dopiero 1 września i zakończy
    się 30 września?

  • 4. Data: 2008-07-30 11:38:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-30, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

    > A nie rozpocznie biegu okres wypowiedzenia dopiero 1 września i zakończy
    > się 30 września?

    A z którego przepisu tak by miało wynikać? O ile wiem takie przepisy
    dotyczą prawa pracy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-07-30 11:43:24
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > chciałbym się jeszcze upewnić: czy mogę wypowiedzieć umowę np. z dniem 4
    > sierpnia i efektywnie od 5 września będę mógł uznać, że umowa zostaje

    Stosunek prawny wygaśnie z upływem 4 września, czyli jest tak jak mówisz (art
    112 kc.)

    pozdrawiam
    kuba

  • 6. Data: 2008-07-30 11:48:48
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > chciałbym się jeszcze upewnić: czy mogę wypowiedzieć umowę np. z dniem 4
    > sierpnia i efektywnie od 5 września będę mógł uznać, że umowa zostaje

    Zwróć tylko uwagę, czy nie zachodzi okoliczność, o której mowa w art. 688 kc -
    wtedy 3 miesiące niezależnie od tego, czy masz w umowie krótszy termin.

    pozdrawiam
    kuba

  • 7. Data: 2008-07-30 14:55:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-30, kuba <j...@N...gazeta.pl> wrote:

    [...]

    > Zwróć tylko uwagę, czy nie zachodzi okoliczność, o której mowa w art. 688 kc -
    > wtedy 3 miesiące niezależnie od tego, czy masz w umowie krótszy termin.

    Cóż. Chyba podpadam (wprawdzie to nie jest lokal mieszkalny, ale KC tego
    nie definiuje tak), więc spróbuję porozumienia stron. Dzięki za
    zwrócenie uwagi.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl