  • 1. Data: 2006-10-04 09:19:51
    Temat: TYTUŁ WYKONAWCZY - UBEZEPIECZENIOWY FUNDUSZ GWARANCYJNY
    Od: "MEFINELLA" <m...@g...pl>

    Szanowni grupowicze,

    Sprawa wydaje sie wyglądac beznadziejnie - w któryms momencie w sierpniu
    2003 brak ciągłości składki OC. UFG wystawia tytuł wykonawczy z data
    19.11.2004 przy czym zobowiązany go nie otrzymuje bo nie zawsze odbiera
    korespondecje z poczty ( inny adres faktyczny zamieszkania) wiec na pewno
    uznali za doręczony z jakas tam data. Postepowanie egzekucyjne wszczyna
    Urzad Skarbowy 04.09.2006. Moje pytanie dotyczy tego czy mozna na
    przedawnie roszczenia (mineły 3 lata od momentu kontroli) bo czy czynnosc
    organu egzekucyjnego podjeta w celu wyegzekwowania opłaty to data
    wystawienia tytułu wykonawczego czy wszczecie egzekucji przez US?

    Bede bardzo wdzieczna za wszelka pomoc

    pozdr.
    Magda

  • 2. Data: 2006-10-05 06:40:42
    Od: "MEFINELLA" <m...@g...pl>

    Użytkownik "MEFINELLA" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > organu egzekucyjnego podjeta w celu wyegzekwowania opłaty to data
    > wystawienia tytułu wykonawczego czy wszczecie egzekucji przez US?

    Jeszcze w kwestii formalnej - jesli tytuł wykonawczy wydany w listopadzie
    2004 na podstawie ustawy która została uchylona ustawa wchodzącą w zycie
    01.01.2004 to chyba ma jakies wady prawne??

    Magda

  • 3. Data: 2006-10-05 17:10:10
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    > Jeszcze w kwestii formalnej - jesli tytuł wykonawczy wydany w listopadzie
    > 2004 na podstawie ustawy która została uchylona ustawa wchodzącą w zycie
    > 01.01.2004 to chyba ma jakies wady prawne??

    Prawo nie działa wstecz. Nie mogli więc zastosować ustawy z roku 2004 do
    niedopełnienia obowiązku,l który miał miejsce w roku 2003.
    Zastosowali analogiczną ustawę (o działalności ubezpieczeniowej i
    odpowiednie rozporządzenie Ministra Finansów) obowiązującą w okresie, kiedy
    nie dopełniono obowiązku ubezpieczenia.

    Reszta (tj. tytuł itd.) jest OK. Płać, bo zmieścili się w trzyletnim okresie
    przedawnienia

    Brodek

    --
    http://DziennikUbezpieczeniowy.pl/