  • 1. Data: 2002-05-29 16:59:00
    Temat: Szkolenia komputerowe!!!!!!1
    Od: "Vogel" <m...@w...pl>

    Czy ktoś może mi pomóc. Chciałbym otworzyć ośrodek szkolenia który miał by
    na celu szkolić ludzi w zakresie obsługi komputera oraz oprogramowania
    biurowego itp. Jakie kroki prawne musze podjąć abym mógł takie szkolenia
    prowadzić i wydawać zaświadczenia że taki kurs został ukończony przez daną
    osobę.

  • 2. Data: 2002-05-29 18:04:48
    Temat: Re: Szkolenia komputerowe!!!!!!1
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    1. Kroki prawne: zarejestrować odpowiednią działalność. Wynająć lokal.
    Zakupić lub wydzireżawić sprzęt i oprogramowanie (względnie uzyskać go w
    dowolny inny, mający cechy legalnego sposób). Zainstalować wszystko
    spełniając odpowiednie normy (radiacja pochodząca ze sprzętu, położenie
    okablowania, parametry sal wykładowych itp.). Spełnić pozostałe wymagania
    sanepidu i bhp, tzn. sanitariaty (kible, umywalki), gaśnice. Jest jeszcze
    parę innych spraw, ale nie chcę tu pisać książki.
    2. Zatrudnić odpowiednich wykładowców. Najlepiej na umowę zlecenie (jeśli są
    to osoby zatrudnione gdzie indziej na etacie) lub na zasadzie
    samozatrudnienia. Istotne jest także, abyś zapoznał się wymaganiami jakie
    określają firmy aby autoryzować szkolenia (np. Microsoft MCP, MOUS;
    Prometric, Cisco, Novell NetWare Engineer, itp.).
    3. Opracować programy nauczania, przygotować materiały dla kursantów (można
    to zlecić wykładowocom).
    4. Reklama i zachęta - bez tego nie żyjesz i Cię nie ma.

    To tyle najważniejszego. Jeśli coś pominąłem - pytaj, postaram się pomóc. Od
    9 lat jestem wykładowcą pracującym dla firm prowadzących takie szkolenia -
    trochę o tym wiem

    --
    Jarek GG 3177036

  • 3. Data: 2002-05-29 21:52:03
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 29 May 2002 18:59:00 +0200, Vogel napisał/napisała:
> [...]
    > prowadzić i wydawać zaświadczenia że taki kurs został ukończony przez daną

    Jak juz zalozysz i spelnisz nizej podane wymagania, to ja bardzo chetnie
    pojde na nauczyciela :)

    A` propos... Jakie w takim wypadku powinienem posiadac papiery/kwalifikacje
    ?
    Mam wieloletnie doswiadczenie i juz prowadzilem 1 kurs/szkolenia :)

    --
    WWW: * http://www.ee.pw.edu.pl/~pomorskp * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 4. Data: 2002-05-30 15:48:37
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    >Jak juz zalozysz i spelnisz nizej podane wymagania, to ja bardzo chetnie
    >pojde na nauczyciela :)
    >A` propos... Jakie w takim wypadku powinienem posiadac
    papiery/kwalifikacje?

    Papiery jakiekolwiek, byle nie żółte.
    Kwalifikacje: podstawowa znajomość języka polskiego w mowie i piśmie,
    obsługa - WordPad, Paint, Saper i Pasjans, pożądana znajomość kinetyki myszy
    ;)))

    A na poważnie, to zależy od typu szkolenia. Żeby uczyć biurwy Windozy, Worda
    i Excela oraz myszkowania po necie musisz mieć tylko umiejętności
    dydaktyczne. Do szkoleń certyfikowanych - to czego wymaga dana firma.
    Zajrzyj np. na www.edukacja.com , www.ckzeto.com.pl/csi/prometric.htm.
    Zdobądź papiery trainera itp.
    Zdanie tych egzaminów nie jest takie łatwe ani tanie - mam MCP i wiem coś o
    tym.

    Jarek GG 3177036