  • 1. Data: 2003-11-04 22:09:09
    Temat: Studia podyplomowe a renta rodzinna w ZUS
    Od: "Grubawszy" <g...@o...pl>

    Witam serdecznie wszystkich szanownych grupowiczów!!!

    Pojawiam się tutaj pierwszy raz, ponieważ mam pewien problem.

    Jestem absolwentem AR Lublin, mam 24 lata. ZUS wypłacał mi rentę do września
    bieżącego roku włącznie. Wiedząc, że renta przysługuje mi jeszcze rok czasu
    tj. do 25 roku życia pod warunkiem, że się uczę zapisałem się na studia
    podyplomowe. Studia miały rozpocząć się w październiku, ale jak to zwykle
    jest w praktyce bajzel w dziekanacie i opieszałość rekrutowanych przy
    składaniu dokumentów spowodowała uruchomienie studiów dopiero w połowie
    listopada. W tej sytuacji ZUS "wypiął" się na mnie jeśli chodzi o miesiąc
    październik. Dodam, że 8 października dostarczyłem zaświadczenie o
    kontynuacji nauki, które otrzymałem na studiach podyplomowych, kosztowało
    mnie to 500 zł wpisowego.

    1. Czy nie obowiązuje w tym przypadku zasada, że rok akademicki rozpoczyna
    się w październiku, a kończy w czerwcu ?
    2. Czy jest jakiś sposób, abym odzyskał pieniądze, które mi się należą ?

    Serdecznie dziękuję wszystkim z góry za okazaną pomoc merytoryczną.
    Każda wskazówka będzie dla mnie bardzo cenna.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-11-05 11:18:56
    Temat: Re: Studia podyplomowe a renta rodzinna w ZUS
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > 1. Czy nie obowiązuje w tym przypadku zasada, że rok akademicki rozpoczyna
    > się w październiku, a kończy w czerwcu ?
    > 2. Czy jest jakiś sposób, abym odzyskał pieniądze, które mi się należą ?

    Pisalem o tym kiedys na grupie. Kwestia czy rok zaczyna sie w listopadzie
    czy we wrzesniu to tylko kwestia organizacyjna uczelni i nie wplywa na
    uprawnienie jako takie. Powinienies otrzymac zaswiadczenie ze jestes
    studentem w roku akad. 2003/4 i na tej podstawie przysluguje ci renta za ten
    caly rok akademicki.

    Zwroc sie z wnioskiem o wyrownanie swiadczenia.

    Dan.