    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Stłuczka parkingowa - winny nie ścigany?
    Date: Mon, 12 Jan 2009 20:50:19 +0100

    Miałem ci ja stłuczkę na parkingu -- ktoś zahaczył na osiedlowym parkingu o
    moje auto. Efekt: trochę zdarty zderzak.
    Po dwóch dniach "wytropiłem" sprawcę po lakierze, który mi zostawił na pamiątkę
    i rozmiarach auta.

    Zadzwoniłem po policję, przyjechali, spisali... i o to co dziś dostałem.

    "Nie jest możliwe wszczęcie postępowania wyjaśniającego w sprawie o wykroczenia
    z uwagi, iż czyn nie zawiera znamion wykroczenia".

    I dalej:

    "Zgodnie z interpr. przepisów Sądów, aby przeprowadzić post. z art. 98 lub 124
    KW czyn musi wyczerpywać znamiona wykroczenia... Dotyczy to kwestii, aby
    zachodziło realne zagrożenie dla życia/zdrowia... W analizowanym przypadku nie
    miało to miejsca".

    I dalej zalecenie skierowania sprawy na drogę cywilną.

    Do licha, za plamką na zderzaku nie warto iść do sądu, zresztą sprawca zawsze
    może powiedzieć, że on nie ma pojęcia co chcę od niego.

    Co z tym zrobić? Pierwsze słyszę, aby policji w takim przypadku nie chciało
    kiwnąć się palcem...