    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprzedaż, która jednak miała miejsce
    Date: Thu, 07 Feb 2013 23:11:31 +0100

    Witam

    Jakiś czas temu pisałem tu o swoich przepychankach z generalnym
    wykonawcą. W skrócie przypomnę, że chodziło o dostarczenie
    oprogramowania z udziałem pośrednika, czyli generalnego wykonawcy. Do
    sprzedaży teoretycznie nie doszło, gdyż klient końcowy zrezygnował
    oficjalnie z jego zakupu, w związku z czym z zakupu zrezygnował też
    generalny wykonawca. Nieoficjalnie klient wciąż z oprogramowania
    korzystał, pytałem więc o możliwość ścigania takiego delikwenta. Sprawa
    oparła się o prokuraturę i po ledwie 2 latach wyszło z zeznań stron, że
    jednak chyba doszło do jakiejś sprzedaży, tyle że nikt faktur nie
    wystawił :-)

    Co w takim przypadku robić? Wystawiać fakturę z datą kiedy ta
    potencjalna sprzedaż miała miejsce i korygować deklaracje (to chyba
    pytanie bardziej na .podatki), wystawiać fakturę teraz (???), czy raczej
    dochodzić jakiegoś odszkodowania za "wyłudzenie" oprogramowania (ale
    wtedy Vincent będzie niezadowolony, bo pomysłu na rozliczenie VAT nie
    mam :->).

    Czy takie zeznania złożone w trakcie dochodzenia są w jakiś sposób
    wiążące, bo pojawiły się w nich np. kwoty z umów ustnych, o których
    niektórzy mówili, że w ogóle nie zostały zawarte i może dałoby się je
    wykorzystać chociaż w postępowaniu cywilnym :->

    Maciek